ID:40077
star_border star_border star_border star_border star_border
Zapytaj o ofertę

Gricard Polska Sp. z o.o.

POLSKI PRODUCENT PROFESJONALNYCH ŚRODKÓW CZYSTOŚCI DLA SEKTORA HoReCa
Garbarska 16, 20-340 Lublin
Lubelskie
OPTYMALIZACJA KOSZTÓW UTRZYMANIA CZYSTOŚCI
Udostępnij

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW UTRZYMANIA CZYSTOŚCI

Powszechnie wiadomo, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Mówi się, że decyduje ono o całościowej ocenie hotelu. Dlatego też poza wystrojem wnętrz, jakością obsługi, czy też doskonałym jedzeniem, tak bardzo istotna jest czystość.

Truizmem będzie stwierdzenie, iż wszystko kosztuje, ale taka jest prawda i dotyczy również czystości. Wiadomo, że każdy z nas, czy to przedsiębiorca, czy osoba fizyczna szuka oszczędności i dobrych okazji, jednak należy pamiętać, że nie zawsze patrzenie tylko na koszty jest rozwiązaniem. Dyrektor czy właściciel hotelu musi z jednej strony dbać o finanse, a z drugiej cały czas czuwać nad standardami w swoim obiekcie.

CO WPŁYWA NA OPTYMALIZACJĘ KOSZTÓW UTRZYMANIA CZYSTOŚCI

Optymalizacja kosztów czystości wiąże się nie tylko z korzystną ceną produktów. Jest bowiem wiele elementów składowych, które w połączeniu z dobrą ceną mają wpływ na gospodarność hotelu. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy: współpracę z dostawcą, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć obiekt w zakresie utrzymania czystości, wydajność produktów, zastosowanie systemów dozujących do najczęściej używanych preparatów, spersonalizowane plany higieny, przeszkolenie personelu z zakresu stosowania chemii profesjonalnej, przeprowadzanie okresowych kontroli pracy personelu oraz zużycia preparatów. Bardzo ważne jest aby temat sprzątania, utrzymania czystości i chemii nie był pomijany przy podejmowaniu znaczących decyzji, gdyż właściwe dopasowanie środków i procedur związanych ze sprzątaniem, to nie tylko zadowolony ze stanu czystości Gość, ale i lepiej gospodarujący hotel.

DOSTAWCA - PRODUCENT

Pierwszym krokiem do zoptymalizowania kosztów utrzymania czystości jest wybór dostawcy, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć hotel – czyli poza dostarczeniem pełnej gamy produktów, zarówno chemicznych, higienicznych, jak i wszelkich akcesoriów i sprzętów, zagwarantuje nam również wszelkie usługi związane m.in. z doradztwem i szkoleniami.

Warto też zwrócić uwagę na to czy dostawca jest producentem np. sprzedawanej chemii. W takiej sytuacji hotel ma gwarancję niższych cen – dostawca nie musi nikomu płacić marży. Firma będąca producentem środków czystości posiada ponadto wyspecjalizowany dział chemików i technologów, którzy czuwają nad jakością produktów, ich wydajnością i są w stanie reagować na indywidualne potrzeby klientów (dostosowując wybrane preparaty pod wymagania danego obiektu, zarówno pod względem składu chemicznego, jak i np. opakowań).

Wybierając jednego partnera w zakresie utrzymania czystości, gwarantującego kompleksowe zaopatrzenie oraz usługi wspomagające utrzymanie czystości hotel oszczędza również czas swojego personelu, który do tej pory przeznaczany był na zamawianie środków od różnych dostawców, szukanie nowych rozwiązań, czy też na samodzielne próby poradzenia sobie z nietypowymi problemami trudnych powierzchni.

DOBÓR ASORTYMENTU

Firma będąca jednocześnie sprzedawcą i producentem zatrudnia przeważnie specjalistę-technologa, który przed jakąkolwiek sprzedażą zapoznaje się z obiektem, jego indywidualnymi potrzebami, czy problemami jakie ma personel sprzątający. Niejednokrotnie przeprowadza testy na trudnych powierzchniach, w celu ustalenia najskuteczniejszych preparatów, bez konieczności zakupu chemii przez klienta. Dopiero po dokładnym zbadaniu danego hotelu dobierany jest cały asortyment. Specjalista taki ustala, które preparaty bardziej opłaca się zakupić w formie gotowej, a które w koncentracie (w zależności od potrzeb klienta). W przypadku preparatów skoncentrowanych technolog ustala stopień ich rozcieńczenia - dla osiągnięcia jak najlepszych efektów czystości, jak i ekonomicznych. Dodatkowo osoba taka może również dobrać dla hotelu odpowiedni system dozujący, dzięki któremu sam proces rozcieńczania, dozowania, jak i kontroli nad zużyciem preparatu jest dużo łatwiejszy. Dobry partner poza dobraniem takiego systemu, powinien również go zamontować, przetestować, serwisować oraz przeszkolić personel sprzątający w zakresie jego używania. W kolejnym etapie współpracy hotel otrzymuje spersonalizowany, szyty na miarę plan higieny, który ma ułatwić pracownikom wybór odpowiedniego produktu, podpowiedzieć sposób użycia i jednocześnie zapobiec wykorzystaniu np. środka do sanitariatów do umycia podłóg.

SZKOLENIE PERSONELU

Bardzo ważnym elementem współpracy z firmą dostarczającą chemię do obiektu jest przeszkolenie personelu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że najlepsze środki, idealnie sporządzone pod indywidualne potrzeby hotelu nie pomogą zoptymalizować kosztów, jeżeli personel nie będzie potrafił odpowiednio ich zastosować. Dlatego też wybierając dostawcę na wstępie powinniśmy się upewnić, czy w ramach współpracy firma świadczy również usługi szkoleniowe.

Przede wszystkim pracownicy powinni być zapoznani ze wszystkim produktami, z którymi będą mieli do czynienia na co dzień – z ich przeznaczeniem, z zagrożeniami jakie wiążą się z zastosowaniem nieodpowiedniego preparatu do danej powierzchni, ze sposobem użycia oraz z niezbędnymi środkami ochrony osobistej przy korzystaniu z nich. Jeśli chodzi o sposób użycia niezbędne jest wskazanie, który preparat służy do mycia ręcznego, który do maszynowego. Idąc dalej – jakie rozcieńczenie należy stosować do codziennego sprzątania, a jakie do gruntownego. Bardzo częstym problemem jest używanie przez personel zbyt dużej ilości preparatów (niezgodnie z zalecaniami na etykietach czy w planach higieny). Oczywistym jest, że powoduje to większe wydatki klienta, jednak nie jest to jedyny skutek niewłaściwego rozcieńczania chemii. Drugim, równie ważnym, jest brak oczekiwanych efektów po zastosowaniu przedozowanego produktu. Dla przykładu – zgodnie z opisem produktu po jego zastosowaniu podłoga powinna być czysta i błyszcząca, a w rzeczywistości ma smugi i się lepi – w większości przypadków jest to efekt użycia zbyt dużej ilości środka. I tu pojawia się kolejna „strata” – czas pracowników, którzy muszą doprowadzić powierzchnię do właściwego stanu i pieniądze klienta, który nie mogąc sobie pozwolić na wspomniany wygląd podłóg, płaci za ten czas. Bardzo ważnym aspektem, który powinien być poruszony podczas takiego szkolenia, a również związanym z odpowiednimi efektami sprzątania, jest temperatura wody, jaką należy stosować do rozcieńczeń oraz dobór akcesoriów jakich powinno się używać, aby proces czyszczenia był jak najbardziej efektywny i jednocześnie bezpieczny tak dla personelu, jak i dla czyszczonych powierzchni. Częstym bowiem błędem jest używanie gorącej wody, która rzekomo ma usprawnić sprzątanie, a w rzeczywistości może wpłynąć na złe działanie preparatu

Bardzo ważne jest aby szkolenie takie nie miało charakteru czysto teoretycznego – technolog powinien w praktyce zaprezentować sposób korzystania z danych produktów w warunkach rzeczywistych.

KONTROLA

Istotnym, wręcz nieodzownym aspektem mającym wpływ na optymalizację kosztów utrzymania czystości są regularne kontrole jakości pracy personelu oraz zużycia preparatów. Jedną sprawą jest bowiem wprowadzenie określonych zasad i procedur, drugą natomiast stosowanie się do nich pracowników. W interesie każdego hotelu leży przestrzeganie przez personel wytycznych dotyczących sposobu pracy i środków do niej wykorzystywanych. Na bieżąco powinna się odbywać inspekcja pokoi, dzięki której szybko można wychwycić wszelkie uchybienia. Warto również wyznaczyć osoby odpowiedzialne za środki chemiczne – kontrolujące wydawanie i zużycie preparatów.

Reasumując należy stwierdzić, że wybór odpowiedniego partnera biznesowego w zakresie utrzymania czystości w hotelu ma pierwszorzędne znaczenie w optymalizacji kosztów - umożliwia nie tylko obniżenie kosztów sprzątania, ale również gwarantuje jakość produktów i obsługi, zapewnia wszelkie dodatkowe i niezbędne z punktu widzenia klienta usługi, a przez to pośrednio – zadowolenie gości.

Co powinien zagwarantować nam dobry dostawca:

  • Niższą cenę od konkurencji przy zachowaniu wysokiej jakości dostarczanych produktów
  • Szyty na miarę dobór chemii profesjonalnej, higieny, systemów dozujących i akcesoriów do sprzątania
  • Zindywidualizowane plany higieny
  • Szkolenia personelu
  • W całym okresie współpracy - serwis oraz pomoc technologa w rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z utrzymaniem czystości

Zapraszamy do zapoznania się z katalogiem produktów Gricard dla sektora HoReCa:

KATALOG HoReCa

Galeria