Potrzebujesz pomocy?
message

Wyposażenie hoteli
 

Jako wyposażenie hotelu rozumie się wszystkie te elementy, które znajdują się w jego wnętrzu. Są to więc wszelkie sprzęty duże i małe, wykończeniowe oraz dekoracyjne, które w połączeniu ze sobą tworzą pewną całość i budują atmosferę wnętrza. 

Wyposażenie hoteli można pogrupować następująco:

  • wyposażenie pokoi hotelowych;
  • wyposażenie łazienek;
  • wyposażenie kuchni;
  • wyposażenie recepcji i korytarzy hotelowych;
  • wyposażenie sali jadalnej restauracji i baru (jeżeli hotel takowe posiada);
  • wyposażenie innych obiektów (np. basenu, salonu kosmetycznego itp.).

Do podstawowego wyposażenia pokoi hotelowych zalicza się łóżko, szafę, wieszaki, stolik nocny, firany, zasłony lub rolety, elementy wykończeniowe pokoju (np. kontakty, włączniki), lampy, bieliznę pościelową, ręczniki, szlafroki, kosmetyki hotelowe. Niektóre z tych przedmiotów hotel może zamówić z nadrukiem (najczęściej nadrukiem tym jest nazwa i logo hotelu).

Wyposażenie łazienek to wszelkiego rodzaju sanitariaty występujące w łazienkach: muszle sedesowe, wanny, prysznice, umywalki, bidety, pisuary oraz sprzęt dodatkowy: dozowniki na mydło, suszarki do rąk itp. Ze względów higienicznych wyposażenie łazienek powinno być wyjątkowo czyste.

Kuchnie występują w tych hotelach, w których są restauracje. Kuchnia hotelowa jest zazwyczaj dość obszernym pomieszczeniem. Do jej podstawowego wyposażenia zalicza się: lodówka, zamrażarka, kuchnia gazowa lub elektryczna, piekarnik, piec, zmywarka, blaty robocze, półki i szafki na żywność i drobny sprzęt kuchenny (np. mikser).

Wyposażenie recepcji to przede wszystkim lada, na której (lub też pod którą) znajduje się komputer z zainstalowanym programem do sprawnej obsługi hotelowej (w programie tym pracownik może łatwo zameldować i wymeldować gościa, zarezerwować pokój oraz wprowadzić informację o dodatkowych usługach, z których klient zmierza skorzystać). 

Na korytarzu mogą się pojawić pojedyncze meble dekoracyjne (np. konsole), obrazy, lustra, lampy. W szerszych częściach korytarza ustawiony jest czasami stół i sofy.

Do wyposażenia sali jadalnej w restauracji zaliczamy stoły i krzesła (opcjonalnie sofy, kanapy itp.) oraz obrusy, naczynia, sztućce, serwety, firany, zasłony, lampy oraz dodatkowe elementy dekoracyjne.

Pozostałe obiekty hotelowe (basen, salon kosmetyczny) wymagają zazwyczaj specjalistycznego wyposażenia (np. fotele kosmetyczne).

W celu zapewnienia optymalnego połączenia wymienionych wyżej przedmiotów, hotele bardzo często korzystają z usług profesjonalnego projektanta wnętrz. Zajmuje się on nie tylko stworzeniem projektu wnętrza. Do jego obowiązków należy także załatwienie wszelkich formalności związanych z dostawą konkretnych sprzętów do hotelu.