Remont i modernizacja hotelu krok po kroku
Otrzymaj kilka ofert od firm - Zaoszczędź do 30%
270 firm w tej kategorii
Zapytaj o ceny i koszty
  • Warszawa
  • Katowice
  • Wrocław
  • Poznań
  • Kraków
  • Gdańsk
  • Łódź
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Rzeszów
  • Lublin
  • Olsztyn
  • Zielona Góra
  • Kielce
  • Opole

Bezpłatnie wyślij zapytanie

Podaj jakich firm i ofert szukasz

Firmy złożą Ci oferty

Porównaj ceny i ważne parametry

Kupuj taniej i lepiej

Zyskaj korzystniejsze warunki zakupu

12.04.2023 | autor: Administrator | PRZECZYTASZ W 4 minuty

Czas na modernizację hotelu

W erze postępującej technologii, starsze hotele mogą nieznacznie odbiegać od standardów oferowanych przez nowo wybudowane obiekty o takiej samej kategorii. Z tego powodu wiele osób zarządzających hotelami decyduje się na przeprowadzenie remontu. Czasami jest to drobna modernizacja, nazywana liftingiem wnętrz, a innym razem są to większe zmiany, obejmujące szerszy zakres prac, takie jak wymiana mebli czy łóżek. W niektórych przypadkach remonty wymagają częściowej rozbiórki, co bardziej przypomina budowę nowego obiektu.

Wszystko zależy od wieku hotelu, stopnia jego “zużycia” oraz od tego, jakie innowacje technologiczne chcemy wykorzystać, aby stanowić konkurencję na rynku. Warto zauważyć, że po remoncie hotele mogą mieć przewagę nad nowymi obiektami zarówno pod względem charakteru hotelu, jak i tworzącego go zespołu pracowników. Ten aspekt trudno uwzględnić w hotelach, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.

Bez wątpienia wielu hotelarzy w ostatnim czasie przeprowadziło, bądź planuje przeprowadzić remonty w zarządzanych przez siebie obiektach. Jak wiemy, przygotowania do remontu są czasochłonne i wyczerpujące, a przy tym obarczone dużym stresem. Jak sobie z tym poradzić? Czy zamknąć hotel na okres remontu czy przeprowadzić go podczas działania hotelu? Oto najczęstsze dylematy, przed jakimi stoją hotelowi przedsiębiorcy.

 

Decyzje związane z modernizacją obiektu

Jak zachować jakość podczas modernizacji? Jak uniknąć niepotrzebnego stresu gości? To pierwsze myśli, które przychodzą do głowy, gdy decydujemy się na wprowadzenie zmian w naszym hotelu. Gdy emocje związane z decyzją o remoncie opadną, czas wybrać projektantów i wykonawców, którzy pomogą nam w realizacji naszych wizji. I tu pojawiają się trudności. Choć wybór projektantów jest stosunkowo łatwy, to już trochę trudniej jest znaleźć odpowiednich wykonawców.

Jak przygotować się do wyboru wykonawcy? Koniecznie należy przeprowadzić konkurs ofert, przygotowując szczegółowy opis prac, aby uniknąć niedoszacowań, które mogą prowadzić do katastrofalnych skutków dla budżetu inwestycyjnego. Przy planowaniu budżetu warto również zarezerwować dodatkowe środki na niespodziewane wydatki, których wartość wynosi zwykle około 15-20% kosztów całej inwestycji. Kluczowym elementem przy wyborze wykonawcy są oczywiście niezbędne umowy.

Analiza kosztów inwestycji hotelowej

Co jeszcze warto brać pod uwagę przy wyborze wykonawcy? Sprawdźmy, jakie propozycje mają dla nas potencjalni wykonawcy.

Dokonujemy wnikliwej analizy ofert pod kątem kosztów inwestycji. Warto pamiętać, że cena nie zawsze powinna być decydującym czynnikiem, ponieważ niska cena może prowadzić do problemów. Gdy planujemy remont hotelu, nie powinniśmy oszczędzać na jakości. W przypadku braku wystarczających środków na pełny zakres prac, warto rozważyć podział projektu na etapy, aby uniknąć niskiej jakości prac. Hotelowi goście są bardzo wymagający i cenią sobie jakość, dlatego przy remoncie trzeba brać pod uwagę rosnące oczekiwania klientów.

W zależności od zakresu prac oraz decyzji, czy remont przeprowadzimy w działającym czy niedziałającym obiekcie, warto zbadać doświadczenie firmy w podobnych projektach. Na polskim rynku istnieje kilka przedsiębiorstw, które mają spore doświadczenie w remontach hoteli. Działający hotel stanowi duże wyzwanie dla wykonawców, którzy muszą dopasować swoje prace do obiektu, zadbać o porządek, a także zadbać czystość prac.

Innym istotnym aspektem jest kwestia ubezpieczenia. W przypadku drobnych remontów większość firm ma standardowe ubezpieczenie. Jednak w przypadku większych lub bardzo wymagających prac, należy rozważyć zawarcie oddzielnych ubezpieczeń kontraktowych dostosowanych do konkretnego projektu.

Podczas wyboru wyposażenia do remontowanego hotelu lub pensjonatu warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby zapewnić jak najlepszy komfort dla gości i utrzymać odpowiedni standard obiektu.

  • Styl i koncepcja: Ważne jest, aby wybierane wyposażenie pasowało do wybranej koncepcji i stylu wnętrz. Dobrze dobrane meble, oświetlenie czy dodatki dekoracyjne powinny współgrać ze stylem i charakterem remontowanego obiektu.
  • Ergonomia: Meble i urządzenia powinny być wygodne w użytkowaniu i dostosowane do potrzeb gości, a także spełniać wymagania bezpieczeństwa. Należy również zwrócić uwagę na to, aby łatwo i wygodnie można było utrzymać czystość w pomieszczeniach.
  • Jakość i trwałość: Ważne jest, aby wybierać wyposażenie wykonane z trwałych i solidnych materiałów, które wytrzymają intensywną eksploatację i będą się prezentować dobrze przez długi czas.
  • Funkcjonalność: Meble i urządzenia powinny być funkcjonalne i dostosowane do potrzeb gości. Należy wybierać rozwiązania, które ułatwią im pobyt i umożliwią korzystanie z różnych usług oferowanych przez obiekt.
  • Estetyka: Wyposażenie powinno być estetyczne i harmonijnie współgrać z aranżacją wnętrz. Dobrze dobrane dekoracje i akcesoria wpłyną na przyjemność pobytu gości.
  • Kompatybilność: Wybierając wyposażenie, warto pamiętać o tym, aby było kompatybilne z pozostałymi elementami wyposażenia oraz technologią stosowaną w obiekcie.
  • Zgodność z wymaganiami: Warto wybierać wyposażenie zgodne z wymaganiami obowiązującymi w zakresie bezpieczeństwa, jakości czy standardów środowiskowych.

Inwentaryzacja wyposażenia hotelowego przed remontem

Po wyborze wykonawcy konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji hotelu i terenu przylegającego. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, należy przygotować pełną dokumentację ze zdjęciami przed rozpoczęciem prac. Celem jest zabezpieczenie inwestora w przypadku zdawania placu budowy (czy raczej remontu) przez wykonawcę. Należy dokładnie się do tego przygotować, na wypadek ewentualnych zniszczeń lub uszkodzeń urządzeń, takich jak windy czy korytarze, którymi poruszać się będą ekipy remontowe. Należy również zwrócić uwagę na ważny element audytu technicznego, czyli dokładne sprawdzenie przez wykonawcę stanu technicznego budynku przed rozpoczęciem prac.

Harmonogram modernizacji hotelu

Zanim rozpoczną się prace, warto zażądać od wykonawcy rzetelnego harmonogramu uwzględniającego wszystkie prace, w tym te zlecone podwykonawcom. Takie planowanie jest kluczowe, gdyż pozwala na szybszą sprzedaż usług hotelu oraz umożliwia określenie potencjalnego braku przychodów w czasie trwania remontu.

Jeśli zdecydowaliśmy się na modernizację naszego obiektu hotelowego, który będzie funkcjonował w trakcie remontu, należy szczegółowo rozplanować prace na etapy, aby oddzielić strefę dla gości od obszaru prac budowlanych. To niezwykle istotne, aby prawidłowo zaplanować działalność hotelu i zminimalizować wpływ remontu na naszych gości. Wykonawca powinien przedstawić nam szczegółowo zakres prac, harmonogram oraz określić, czy będą one uciążliwe dla gości czy nie. Jeśli tak, to należy uwzględnić godziny, w których prace głośne mogą być przeprowadzane, z myślą o komforcie naszych klientów. Dzięki temu będziemy mogli zabezpieczyć się przed potencjalnymi stratami finansowymi wynikającymi z braku przychodów w czasie trwania modernizacji.

Podsumowując, modernizacja hotelu jest ambitnym projektem, który stawia przed inwestorem, wykonawcą oraz personelem wiele wyzwań. Zwłaszcza, gdy remont odbywa się przy jednoczesnym funkcjonowaniu obiektu. Pomimo trudności i wytężonej pracy, wybierając modernizację, kierujemy się przede wszystkim motywacjami ekonomicznymi, aby zachować konkurencyjność na rynku.

Wyposażenie hoteli w Zwiadowca

MILSYSTEM HORECA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ MILSYSTEM HORECA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Meble do sal konferencyjnych, restauracyjnych i bankietowych
Nasza firma funkcjonuje na rynku meblowym od początku lat 90. Ponad 20-letnie doświadczenie sprawiło, że jesteśmy firmą znaną i rozpoznawaną na rynku oraz umocniło nas na pozycji lidera w branży.
PPHU Jantom - Mebel PPHU Jantom - Mebel
Produkcja mebli hotelowych i kompleksowe wyposażenie wnętrz
Firma Jantom – Mebel specjalizuje się w aranżacjach i kompletnym wyposażaniu w meble biur i obiektów hotelowo – pensjonatowych.
ABILINE POLAND Sp z o. o. ABILINE POLAND Sp z o. o.
Kontrola dostępu/Automatyka hotelowa/Akustyka
Stawiamy na bezpieczeństwo. Jesteśmy firmą z 20-sto letnim doświadczeniem na rynku HoReCa. Wyposażyliśmy już setki obiektów w Polsce i zagranicą. Jako bezpośredni importer i producent urządzeń dla rynku HoReCa gwarantujemy wysoką jakość za korzystną cenę oraz serwis i ciągłość utrzymania oferty!
PIK P.P.H Spółka Jawna Sebastian Klewin PIK P.P.H Spółka Jawna Sebastian Klewin
Pościel hotelowa, kołdry, poduszki, ręczniki, szlafroki, firany, zasłony,narzuty
P.P.H. PIK jest firmą rodzinną, która rozpoczęła swoją działalność w 1992 r. W chwili obecnej jesteśmy największym w północno-zachodniej Polsce importerem, producentem oraz dystrybutorem konfekcji pościelowej, poduszek, kołder, ręczników, obrusów itp.
WH Plus Producent Mebli WH Plus Producent Mebli
Meble hotelowe
Firma WH Plus od drugiej połowy lat 90-tych, zajmuje się produkcją i handlem elementami wyposażenia obiektów hotelowych. Przez ten okres zdołaliśmy nabrać dużego doświadczenia i orientacji w potrzebach naszych klientów. O naszym doświadczeniu świadczy bogata lista realizacji i uzyskanych referencji.
GOLD GROUP GOLD GROUP
BONO IDEA - wyposażenie inwestycji (sale bankietowe, restauracje, hotele)
Witamy w świecie BONOidea ! Jeśli pragniesz stworzyć swoje wymarzone wnętrze to jesteś w idealnym miejscu. Nasze wartości, to klucz do Twojego sukcesu. W pełni angażujemy się w to, co robimy. Bardzo dobrze rozumiemy zarówno właścicieli dużych inwestycji, jak i bardziej kameralnych projektów.
SEGAL Sp. z o.o. SEGAL Sp. z o.o.
Zamki hotelowe i biurowe na kartę / kod / smartfon
Od ponad 10 lat zajmujemy się montażem i serwisem zamków na karty / kody / smartfony. W naszej ofercie znajdą Państwo zamki firm eLOCK, Tayama, Be-Tech oraz Uhlaman & Zacher. Realizujemy wdrożenia systemu kontroli dostępu w obiektach hotelowych, biurowcach oraz gabinetach lekarskich i szpitalach.
Hand-Spol
Sprzęt gastronomiczny, chłodniczy i klimatyzacyjny
Firma HAND-SPOL-HoReCa powstała w roku 2007 w wyniku przekształceń własnościowych firmy P.H.Z. HAND-SPOL, która działa od roku 1991. W czasie blisko 18 lat zaopatrywała klientów w kraju i zagranicą w maszyny i urządzenia: masarskie, gastronomiczne, chłodnicze i klimatyzacyjne.
CULINA CULINA
Urządzenia gastronomiczne, drobny sprzęt kuchenny , urządzenia barowe, chłodnicz
Firmą Culina oferuje kompleksowe wyposażenie gastronomi. Świadczymy również profesjonalne usługi doradcze i wykonawcze, związane z wyposażeniem sektora gastronomicznego. Zajmujemy się również importem oraz eksportem urządzeń gastronomicznych najlepszych krajowych i zagranicznych producentów.
KAROLINA GONCIARCZYK PANCZO KAROLINA GONCIARCZYK PANCZO
PanczoDecor - Wystrój i dekoracje okienne
Dla nas priorytetową wartością jest Twoja satysfakcja z zakupów. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy z naszych Klientów został potraktowany w sposób indywidualny, zgodnie z najwyższymi standardami obsługi.
Oferujesz rozwiązania dla rynku horeca?

Załóż konto i pozyskuj nowych klientów.
Bezpłatnie zaprezentuj firmę i realizacje.

Wypełnij formularz i porównaj oferty firm

Jak działa nasz serwis

Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań, a odezwą się do Ciebie zainteresowani specjaliści z Twojej okolicy. Otrzymujesz konkurencyjne propozycje wykonania - oszczędzasz czas i pieniądze. Niczym nie ryzykujesz: wystawianie zleceń nic nie kosztuje.

Krok 1. Określasz jakiej usługi lub produktu szukasz

W tym celu wybierz i wypełnij krótki formularz i sprecyzuj swoje oczekiwania, co do usługi lub produktu, którego szukasz. Im więcej podasz nam szczegółów, tym precyzyjniejsze otrzymasz oferty w odpowiedzi na Twoje zapytanie.

Krok 2. Znajdź zainteresowanych Wykonawców i Dostawców

Zainteresowane firmy zapoznają się z treścią i wymaganiami Twojego zapytania. Przygotowują oferty handlowe i przekazują je bezpośrednio do Ciebie. Firmy będą kontaktował się z Tobą telefonicznie, emailem i za pośrednictwem naszego serwisu.

Krok 3. Otrzymujesz niezobowiązujące oferty

Porównujesz otrzymane oferty i po dokonaniu wyboru możesz zamówić usługę lub produkt u firmy, która najbardziej Ci odpowiada. Nasza usługa jest 100% darmowa i niezobowiązująca. Nie jesteś zobowiązany do zakupu.

{{trade.acquisition_initstep_title || trade.name}}

Odpowiedz na kilka pytań
Oferty są darmowe i niezobowiązujące

{{steps[activeStep].description}}

Uwaga: Możesz podać dodatkowe uwagi

Szukamy specjalistów dla Twojego Zapytania!

Wyszukujemy już dla Ciebie dostawców zgodnych z Twoim zapytaniem.

Wysłaliśmy na Twój adres e-mail {{form.user_data.email}} prośbę o potwierdzenie informacji.
Sprawdź swoją pocztę.

Dodaj załączniki

Dodaj zdjęcia lub projekt itp. Pomoże to firmom dopasować oferty specjalnie dla Ciebie.

Prosimy wybrać odpowiedź
Wstecz
Pomiń

Dołącz do firm oferujących {{trade.name}}

Czy na pewno chcesz zakończyć?
Utracisz wszystkie odpowiedzi.
Kontynuuj zapytanie
Przerwij zapytanie
Wybierz wersję uproszczoną.
Tylko pole opisu.

Ułatwiamy wyszukiwanie firm, ofert, zleceń i nawiązywanie kontaktów.
Zaufało nam tysiące kupujących i dostawów:

Spis treści
Wyposażenie hoteli
Zapytaj o ceny i koszty

Oferujesz Wyposażenie hoteli?

Załóż konto i pozyskuj nowych klientów.
Bezpłatnie zaprezentuj firmę i realizacje.