Profesjonalne zapachy do hoteli
Otrzymaj kilka ofert od firm - Zaoszczędź do 30%
Zapytaj o ceny i koszty
  • Warszawa
  • Katowice
  • Wrocław
  • Poznań
  • Kraków
  • Gdańsk
  • Łódź
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Rzeszów
  • Lublin
  • Olsztyn
  • Zielona Góra
  • Kielce
  • Opole

Bezpłatnie wyślij zapytanie

Podaj jakich firm i ofert szukasz

Firmy złożą Ci oferty

Porównaj ceny i ważne parametry

Kupuj taniej i lepiej

Zyskaj korzystniejsze warunki zakupu

05.02.2024 | autor: Anita Wysocka | PRZECZYTASZ W 4 minuty

Marketing zapachowy

Świeże, orientalne, klasyczne, herbaciane i drzewne aromaty często pojawiają się w hotelach, tworząc w nich przyjemną atmosferę i podkreślając ich prestiż. Goście, którzy przekraczają próg hotelu, oczekują wyjątkowego doświadczenia. W związku z tym hotele od lat stosują perfumy do aromatyzowania swoich lobby, recepcji, korytarzy, basenów, spa i innych przestrzeni. Początkowo używano zapachów powszechnie dostępnych, ale z czasem zaczęto stosować spersonalizowane kompozycje zapachowe. Właściwie dobrane zapachy zwiększają subiektywną ocenę miejsca i jego rozpoznawalność, nadając mu niepowtarzalny charakter i zapewniając lojalność gości.

To właśnie aromat ma największy wpływ na percepcję rzeczywistości i działa na człowieka jeszcze przed przekazem wizualnym lub dźwiękowym. Zastosowanie profesjonalnego marketingu zapachowego, stosowanego między innymi w branżach fitness, obsługi klienta, sprzedaży detalicznej, handlu oraz hotelarstwa, tworzy pozytywne wspomnienia, skojarzenia, wzmacnia lojalność klientów oraz gości i realnie zwiększa dochody, zachęcając do większych wydatków.

Zapachy do hotelu sprawiają, że gość czuje się bardziej komfortowo oraz swobodnie

Nasza pamięć zapachowa jest w stanie zarejestrować wiele różnorodnych aromatów, dzięki czemu po wyczuciu znajomych nut zapachowych łatwo możemy skojarzyć je z danym miejscem, okolicznościami czy wydarzeniem. Na przykład nuty wanilii mogą przypomnieć nam zapach ciasta, które piekła nasza babcia. Nuty kwiatowe przywołując skojarzenia z letnim piknikiem, a nuty korzenne z wizytą w SPA.

Aromat może nas uspokoić, zachęcić do dłuższego przebywania w danym miejscu i sprawić, że poczujemy się wyjątkowo. Jednocześnie zapach może ostrzegać nas przed zbliżającym się niebezpieczeństwem - czując dym, myślimy o pożarze. Większość z nas po wyjęciu z lodówki otwartego opakowania mleka, sprawdza jego świeżość, wąchając je. Szybko rozpoznajemy, że pewne aromaty nie są odpowiednie do miejsca czy sytuacji, w której się znajdujemy.

Aromamarketing polega na tworzeniu pozytywnych skojarzeń z zapachem danego miejsca oraz wywoływaniu określonych emocji. W przypadku hoteli stosuje się różne zapachy, które mają na celu wywołanie w gościach przyjemnego poczucia domowego ciepła, czystości, świeżości, elegancji czy też relaksu. Aby to osiągnąć, wykorzystuje się różne nuty kwiatowe, nuty drewna, owocowe czy nawet zapachy herbaty czy świeżej pościeli.

Dzięki nowoczesnym technologiom możliwe jest odtworzenie i emisja konkretnych zapachów, ale każdy projekt jest indywidualnym procesem, a grupy zapachów rekomendowanych dla branży hotelarskiej nie istnieją. Każde miejsce ma indywidualny charakter, którego odzwierciedleniem jest zapach, budujący skojarzenie z hotelem. Stosowane w hotelach olejki zapachowe uzyskuje się poprzez łączenie naturalnych cząsteczek zapachowych, pochodzących na przykład z kwiatów, korzeni czy liści, co umożliwia kreowanie szerokiej gamy skojarzeń i emocji.

Profesjonalna aromatyzacja - Wzmocnij doznania u klientów

Wdychając nieprzyjemne zapachy, zaciskamy nos i staramy się mniej oddychać. Natomiast kiedy wyczujemy przyjemny aromat, mamy ochotę wdychać go więcej. Tą relację można wykorzystać jako narzędzie marketingowe, co przynosi realne korzyści w wielu branżach.

Wskazane jest, aby dostosowanie odpowiedniego zapachu uwzględniało intensywność i konkretne aromaty, jak również dobór produktu o wysokiej jakości. Dla niektórych ludzi przebywanie w pomieszczeniu o silnych zapachach jest przyjemne, ale inni reagują negatywnie lub kojarzą atmosferę miejsca wyłącznie z zbyt intensywnym i drażniącym zapachem, co powoduje odwrócenie uwagi od miejsca i obsługi. Dodatkowo, problemem mogą być niskiej jakości aerozole, pozostawiające nieprzyjemny osad oraz brak ujednolicenia nut zapachowych.

Najnowocześniejsze urządzenia, działające w najbardziej efektywnej i bezpiecznej technologii zimnej dyfuzji, umożliwiają rozbicie płynnej kompozycji na mikro-mgłę składającą się z suchych i mokrych elementów, która nie plami, ani nie osiada na ubraniach lub innych przedmiotach. Należy również zastosować hipoalergiczną kompozycję zapachową, która jest bezpieczna dla ludzi i zwierząt. Na etapie projektowania kompozycji, priorytetem jest eliminacja wszelkich alergenów. Nie zapomnijmy także o zapoznaniu się z indywidualnymi kartami charakterystyki dla każdej oferowanej kompozycji zapachowej. Bardzo często przedstawia się klientowi tylko jedną kartę charakterystyki dla całej gamy zapachów. Należy pamiętać, że każda kompozycja zapachowa to zbiór różnorodnych substancji.

Czystość i zapach, a wizerunek hotelu i restauracji

Bez względu na lokalizację w hotelu, zawsze warto postawić na stały i jednolity zapach. Goście hotelowi, którym spodobał się konkretny aromat, oczekują, że każda kolejna wizyta w ich ulubionym hotelu będzie kojarzona z tym samym zapachem, bez względu na porę roku. Co więcej, przy wejściu do hotelu, zapach ten przypomni im o poprzednich pobytach.

Wybór aromatu powinien być ściśle powiązany z oczekiwaniami danego hotelu, jego charakterystycznymi cechami oraz przeznaczeniem pomieszczeń, w których zostanie zastosowany. Wpływ na decyzję o wyborze zapachu ma także aranżacja, dominująca kolorystyka oraz wyposażenie, ponieważ to one określają, jakie nuty podkreślą unikalność danego miejsca, strefy czy przestrzeni.

Zapach stanowi jeden z pierwszych czynników percepcji rzeczywistości, co czyni go istotnym narzędziem w biznesie, umożliwiającym realne zwiększenie zysków i satysfakcji gości. Jednocześnie nieprzyjemny aromat może przynieść odwrotny skutek. Wybór odpowiedniego zapachu jest kluczowy w budowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz kreowaniu jej niepowtarzalnego “logo zapachowego”, co uwidacznia się niezależnie od charakteru prowadzonej działalności.

Aromamarketing w Zwiadowca

VITPOL Rozwiązania dla Hoteli VITPOL Rozwiązania dla Hoteli
Rozwiązania dla hoteli
Firma VITPOL, została założona w 1999 roku i od tego czasu uczestniczyła w realizacjach wielu tematów związanych z dostawą oraz uruchamianiem rozwiązań dla hoteli. Od początku swojej działalności, stawiamy na najwyższy profesjonalizm zarówno naszych usług, jak też oferowanych produktów.
Lanwar Lanwar
Kosmetyki hotelowe, galanteria hotelowa, wyposażenie hoteli.
Kosmetyki hotelowe, galanteria hotelowa, wyposażenie hoteli, personalizacja, ekologiczne kosmetyki hotelowe, marki: Guerlain, Azzaro, Yves Rocher. Żele do dezynfekcji rąk z certyfikatem, płyny do dezynfekcji powierzchni, stacje do dezynfekcji rąk, ochrona przed koronawirusem.
Debiut Plus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. Debiut Plus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Systemy Higieniczne | Łódź | Warszawa | Dozowniki mydła i papieru
Jesteśmy jednym z pierwszych a obecnie największych autoryzowanych dystrybutorów koncernu Essity, światowego producenta artykułów higienicznych, znanego w Polsce ze sprzedaży produktów marki Tork.
KALA SP. Z O.O. KALA SP. Z O.O.
Profesjonalna aromatyzacja i neutralizacja zapachów | aromamarketing
PRODUCENT olejków zapachowych, odświeżaczy, żelowych wkładów i zawieszek zapachowych. Dostawca produktów i usług aromamarketingu. Centrala firmy mieści się w Legnicy (woj. dolnośląskie), ale obszarem działania firmy jest cała Polska i kraje sąsiadujące.
Mariusz Ambrozik Dar-Kam Mariusz Ambrozik Dar-Kam
HURTOWNIA ARTYKUŁÓW HIGIENICZNYCH
Zapewniamy profesjonalną i szybką obsługę, wspartą szeroką gamą działań promocyjnych i reklamowych w formie upustów cenowych. Największym uznaniem w opinii naszych klientów cieszy się realizacja trudnych, nietypowych kontraktów wymagających dużego wysiłku i pełnego zaangażowania oraz inwencji.
Puregreen PGDUO Magdalena Pec Puregreen PGDUO Magdalena Pec
Wielobranżowy sklep internetowy oraz dystrybutor sprzętu AGD
Misją, której się podjęliśmy, jest propagowanie zdrowego stylu życia. Jesteśmy świadomi tego, jak ważna jest prawidłowa profilaktyka zdrowotna. Oferowany przez nas asortyment, na który składają się między innymi: wyciskarki do soków, naturalne kosmetyki, zdrowa żywność, ekologiczne środki czystości
Hotel-Supply Hotel-Supply
Elektroniczne systemy zabezpieczeń dla hoteli
Firma WANO Solutions zajmuje się wyposażeniem obiektów hotelowych oraz technologicznym wsparciem przedsiębiorstw, instytucji i klientów indywidualnych. Projektujemy i konfigurujemy poszczególne systemy dostosowując je do potrzeb klienta. Zapewniamy montaż oraz uruchomienie sy...
Sueno Cosmetics Sueno Cosmetics
Kosmetyki i galanteria hotelowa
IHome jest polską firmą od 5 lat obsługującą największe polskie przedsiębiorstwa i instytucje państwowe. W tym okresie dostarczyliśmy ponad 4 500 000 produktów i zanotowaliśmy wskaźnik reklamacji na poziomie ułamka promila...
ACTIW Sp. z o.o. ACTIW Sp. z o.o.
Jedyna w Polsce naturalna bio-dezynfekcja
Nasz sekret? MOC NATURY! Proponujemy Państwu preparaty do naturalnej bio-dezynfekcji oraz urządzenia do automatycznego zamgławiania mgłą aktywną
AROMA PROJEKT Karolina Kurczak AROMA PROJEKT Karolina Kurczak
Aroma Projekt - Zapach dla Twojego Biznesu
Jesteśmy agencją marketingu zapachowego z 10 letnim doświadczeniem. Świadczymy usługi aromamarketingu i profesjonalnej aromatyzacji wnętrz, neutralizacji przykrych woni, aromatyzacji eventów i imprez oraz brandingu zapachowego. Działamy na terenie całej Polski.
Oferujesz rozwiązania dla rynku horeca?

Załóż konto i pozyskuj nowych klientów.
Bezpłatnie zaprezentuj firmę i realizacje.

Wypełnij formularz i porównaj oferty firm

Jak działa nasz serwis

Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań, a odezwą się do Ciebie zainteresowani specjaliści z Twojej okolicy. Otrzymujesz konkurencyjne propozycje wykonania - oszczędzasz czas i pieniądze. Niczym nie ryzykujesz: wystawianie zleceń nic nie kosztuje.

Krok 1. Określasz jakiej usługi lub produktu szukasz

W tym celu wybierz i wypełnij krótki formularz i sprecyzuj swoje oczekiwania, co do usługi lub produktu, którego szukasz. Im więcej podasz nam szczegółów, tym precyzyjniejsze otrzymasz oferty w odpowiedzi na Twoje zapytanie.

Krok 2. Znajdź zainteresowanych Wykonawców i Dostawców

Zainteresowane firmy zapoznają się z treścią i wymaganiami Twojego zapytania. Przygotowują oferty handlowe i przekazują je bezpośrednio do Ciebie. Firmy będą kontaktował się z Tobą telefonicznie, emailem i za pośrednictwem naszego serwisu.

Krok 3. Otrzymujesz niezobowiązujące oferty

Porównujesz otrzymane oferty i po dokonaniu wyboru możesz zamówić usługę lub produkt u firmy, która najbardziej Ci odpowiada. Nasza usługa jest 100% darmowa i niezobowiązująca. Nie jesteś zobowiązany do zakupu.

{{trade.acquisition_initstep_title || trade.name}}

Odpowiedz na kilka pytań
Oferty są darmowe i niezobowiązujące

{{steps[activeStep].description}}

Uwaga: Możesz podać dodatkowe uwagi

Szukamy specjalistów dla Twojego Zapytania!

Wyszukujemy już dla Ciebie dostawców zgodnych z Twoim zapytaniem.

Wysłaliśmy na Twój adres e-mail {{form.user_data.email}} prośbę o potwierdzenie informacji.
Sprawdź swoją pocztę.

Dodaj załączniki

Dodaj zdjęcia lub projekt itp. Pomoże to firmom dopasować oferty specjalnie dla Ciebie.

Prosimy wybrać odpowiedź
Wstecz
Pomiń

Dołącz do firm oferujących {{trade.name}}

Czy na pewno chcesz zakończyć?
Utracisz wszystkie odpowiedzi.
Kontynuuj zapytanie
Przerwij zapytanie
Wybierz wersję uproszczoną.
Tylko pole opisu.

Ułatwiamy wyszukiwanie firm, ofert, zleceń i nawiązywanie kontaktów.
Zaufało nam tysiące kupujących i dostawów.

Więcej poradników na podobny temat
24.09.2023Anita Matuszek

Składniki zapachowe w aromamarketingu: pochodzenie, jakość i skuteczność

Natura kontra laboratorium: pochodzenie składników zapachowych Składniki zapachowe mogą mieć zarówno naturalne, jak i syntetyczne pochodzenie. Te pierwsze uzyskuje się z roślin, kwiat...


24.09.2023Anita Matuszek

Wykorzystanie aromamarketingu w e-commerce: jak zapach wpływa na zakupy online?

Zastosowanie aromamarketingu w środowisku online Aromamarketing, który tradycyjnie kojarzony jest z miejscami fizycznymi takimi jak sklepy, hotele czy restauracje, zyskuje coraz większą popu...


24.09.2023Anita Matuszek

Wykorzystanie aromamarketingu w eventach i targach: budowanie doświadczeń poprzez zapach

Zastosowanie aromamarketingu w organizacji wydarzeń Wydarzenia, takie jak eventy branżowe czy targi, to miejsca, gdzie uczestnicy szukają nie tylko informacji i produktów, ale także doświadc...


24.09.2023Anita Matuszek

Aspekty kulturowe aromamarketingu: jak różne kultury reagują na zapachy?

Zapachy a kulturowe kody emocjonalne Od wieków zapachy pełniły ważną rolę w kulturach na całym świecie, wpływając na rytuały, obrzędy i codzienne praktyki. Wpływ kulturowych preferencji na o...


24.09.2023Anita Matuszek

Wykorzystanie aromamarketingu w branży żywnościowej: wpływ zapachu na smak

Zmysł węchu a percepcja smaku Nie od dziś wiadomo, że nasz zmysł węchu odgrywa kluczową rolę w tym, jak postrzegamy smak. Około 80% tego, co postrzegamy jako smak, pochodzi właściwie z naszego zmys...


24.09.2023Anita Matuszek

Personalizacja w aromamarketingu: tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla klienta

Zrozumienie potrzeby personalizacji w dzisiejszym świecie Personalizacja stała się jednym z kluczy do skutecznego angażowania konsumentów w różnych branżach. Oczekiwania konsument&oac...