ID:4415
star_border star_border star_border star_border star_border
Zapytaj o ofertę

ForSpa Sp. z o.o.

Wyposażanie spa, kosmetyki spa, profesjonalne doradztwo.
Ruczaj 89, 02-997 Warszawa
Mazowieckie
21 Kroków do stworzenia idealnego SPA
Udostępnij

1.  Konsultant SPA

Osoba, która zna branżę spa na wylot i rozumie biznes hotelarski. Profesjonalny konsultant spa jest na każdym etapie inwestycji. To ktoś, kto prowadzi inwestora od „wkopania łopaty” po przecięcie wstęgi. Jeżeli szukasz kogoś takiego, zajrzyj na stronę www.spakonsulting.pl 

2. Badanie rynku

Przeprowadzenie badania rynku jest warunkiem koniecznym, żeby nasze spa stało się przedsięwzięciem dochodowym. Bez tego etapu możemy stworzyć piękne spa, ale niekoniecznie takie, które będzie zarabiać. Dlatego przed przystąpieniem do inwestycji musimy wiedzieć jaki jest nasz rynek, kim są nasi klienci docelowi, ile wydają, jakimi jeżdżą samochodami, jaki mają zawód, ile zarabiają, etc.

3. Menu SPA

Menu SPA określa ogólny charakter spa, a także rodzaj i kolejność wykonywania zabiegów. Menu określa również cały proces „technologiczny”, ponieważ mówi nam co mamy zbudować, jakich produktów potrzebujemy, jakiego sprzętu. Pomijanie tego etapu to najczęstszy błąd inwestorów.

4. Lokalizacja SPA

Bardzo często nad lokalizacją spa w obiekcie zastanawiamy się na samym końcu. Tymczasem wybór odpowiedniej lokalizacji jest jedną z najważniejszych kwestii do ustalenia już na samym początku inwestycji.

5. Określenie powierzchni i liczby gabinetów

Tej kwestii nie powinno się określać „na oko”. Powinna być określana w wyniku dokładniej analizy i kalkulacji ekonomicznej. Np. ilość osób korzystających z usług spa może się zmienić w zależności od tego czy spa jest tylko dodatkiem, czy najważniejszą częścią hotelu – główną atrakcją.

6. Określenie schematu pomieszczeń

Przygotowanie układu, który pozwoli wykorzystać wszystkie zaplanowane zabiegi oraz spełni wszystkie założenia operacyjne.

7. Marki kosmetyczne

Wybór marek kosmetycznych musi odpowiadać ogólnej koncepcji spa. Inne ważne kryteria to: bezpieczeństwo, skuteczność, doświadczenie (referencje międzynarodowe), działanie „wellness”.

8. Określenie niezbędnego sprzętu

Wybór sprzętu uzależniamy od menu spa. Określenie tej listy pozwoli na dokładne opracowanie projektu architektonicznego (z detalami).

9. Wytyczne dla architekta

Na tym etapie architekci potrzebują pomocy profesjonalnego konsultanta. Projekt wnętrza nie może być np. podyktowany tym, że coś w danym momencie jest modne, ale podkreślać rekreacyjny charakter obiektu.

10. Rozpoczęcie budowy

11. Prace dekoracyjne

12. Zamówienie sprzętu

Należy zaplanować minimum 4-6 tygodni oczekiwania na dostawę sprzętu oraz odpowiednią ilość czasu na montaż.

13. Zamówienie startera kosmetycznego

14. Opracowanie strategii marketingowej

Czasami ten etap zaczyna się nawet rok przed uruchomieniem obiektu. W strategii należy uwzględnić mix marketingu wewnętrznego i zewnętrznego.

15. Wstępna rekrutacja

To jeden z najważniejszych elementów – bez ludzi nie jesteśmy stworzyć najlepszego, efektywnego SPA – ludzie będą wizytówką SPA i to głównie oni sprawią, że klienci będą chcieli wracać.

16. Instalacja sprzętu

17. Wstępne szkolenie

Seminarium, które pozwala przeprowadzić ostateczną selekcję kandydatów do pracy.

18. Intensywne szkolenia

Szkolenie z produktów kosmetycznych to jest tylko wstęp do przygotowania personelu. Zbyt często traktuje się je jako jedyne i wystarczające. Tymczasem szkolenie powinno obejmować cały obraz SPA, czyli filozofię obiektu, procedury, kurs obsługi klienta, sprzedaży, etc. 

19. Test procedur. Odbiór obiektu przez odpowiednie służby

Niezbędny etap, jeżeli chcemy uniknąć niespodzianek. Sprawdzamy wszystko, od funkcjonowania programu komputerowego po działanie urządzeń.

20. Soft-opening

Pozwala przetestować obiekt na żywym organizmie. Możemy np. przeprowadzić zamknięty pokaz dla wybranej grupy gości.

21. Wielkie otwarcie

Galeria