Branża vendingowa jest dynamiczna i prężnie się rozwija. Napływ mniejszych firm na rynki europejskie i amerykańskie napędza innowacje i testuje granice.
Automaty vendingowe kojarzyły się kiedyś z wielkimi, zardzewiałymi skrzynkami brzęczącymi monetami. No cóż, jak to się zmienia! Od inteligentnej technologii do zdrowych wyborów, przemysł vendingowy oferuje nowoczesne rozwiązanie dla przekąsek w podróży. I wiele więcej. W tym artykule przyglądamy się sześciu najbardziej ekscytującym trendom w automatach vendingowych.
Postęp technologiczny zrewolucjonizował płatności w ogóle. Jak podaje Europejski Bank Centralny, liczba płatności bezgotówkowych w UE wzrosła w 2017 roku o 7,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając 134 miliardy.
Branża vendingowa przyczynia się do tej zmiany w zachowaniu konsumentów. Ludzie nie polegają już na brzęczących i luźnych monetach, które plączą się w ich kieszeniach. Zamiast tego dominują obecnie systemy płatności kartą - i nawet starsze automaty vendingowe są unowocześniane za pomocą tej technologii.
Mniej gotówki to większa wygoda zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta. Większość ludzi używa zbliżeniowych kart debetowych lub kredytowych, ale istnieje wiele nowych opcji płatności. Obecnie ludzie mogą dokonywać płatności mobilnych w automatach lub łączyć się z internetowymi kontami klientów za pomocą aplikacji.
Automaty vendingowe stały się synonimem słodkich lub pikantnych przekąsek. Te z pewnością mają swoją rację bytu. Ale według badań, globalny rynek zdrowych przekąsek jest obecnie wart ponad 23 miliardy dolarów. Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na bogate w składniki odżywcze przekąski, logiczne jest, że branża vendingowa energicznie angażuje się w ten obszar.
Zjedzenie czegoś na szybko nie musi oznaczać fast foodu. W całej Europie i USA pojawiają się automaty oferujące zdrową żywność. Inicjatywa ta jest promowana na poziomie lokalnym i krajowym, ponieważ rządy walczą z otyłością.
Jesteśmy przyzwyczajeni do widoku automatów w urzędach, szkołach, szpitalach i na dworcach. Ale idealnych lokalizacji jest znacznie więcej. Ulepszona konstrukcja automatów sprawia, że pojawia się wiele nowych lokalizacji, co rozszerza całą branżę vendingową.
Powstanie zdrowych, wysokiej jakości i specjalistycznych automatów vendingowych stanowi szansę. To, co kiedyś było uważane za tanie i celowe rozwiązanie na przekąskę między posiłkami, teraz zyskuje odświeżony wizerunek. Atrakcyjnymi lokalizacjami są hotele wysokiej klasy, lotniska i uniwersytety.
Obecnie w automatach oferowane są głównie napoje, a następnie przekąski. Ale potencjał jest daleki od wyczerpania.
Japonia ma największe zagęszczenie automatów na świecie. Niski wskaźnik wandalizmu, otwartość na automatyzację, wysokie ceny nieruchomości i silna potrzeba wygody to jedne z powodów. Automaty vendingowe zazwyczaj mają w swoim asortymencie zimne napoje, ale oferują również bardziej nietypowe produkty, czasem niewyobrażalne!
Japońskie automaty oferują parasolki, hamburgery, skarpetki, maski chirurgiczne, słuchawki i wszystko inne, co można sobie wyobrazić. W Europie i USA musiałoby się coś zmienić, aby stało się to normą, ale ta szeroka gama produktów służy jako źródło inspiracji.
Weganizm to nie jest moda. Według licznych badań, dieta ta w ciągu ostatniej dekady przeszła niepowstrzymany rozwój w Europie i USA. Oczywiście idzie to w parze ze zdrowszym wyborem automatów, ale w dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest zaspokojenie potrzeb diety roślinnej.
Wegańskie automaty wchodzą na rynek, ale normą stało się również promowanie i oferowanie wegańskich przekąsek obok wszystkich innych produktów. Wraz ze wzrostem apetytu na wegan w ciągu najbliższej dekady, powinniśmy spodziewać się kontynuacji tego trendu.
Przemysł "free-from" przeżywa rozkwit, a najważniejszą rolę odgrywa żywność bezglutenowa. Na celiakię cierpi około 1% populacji, ale łagodna lub umiarkowana wrażliwość na gluten jest powszechna. Konsumenci ograniczają również spożycie glutenu, aby schudnąć i z ogólnych powodów zdrowotnych.
Według badań, światowy rynek produktów bezglutenowych wzrósł z 1,7 mld USD w 2011 roku do 3,5 mld USD w 2016 roku. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie do 6,6 mld USD. Przemysł vendingowy przyczynia się do tego, oferując więcej opcji bezglutenowych, co wkrótce stanie się powszechną praktyką.
"To co zwykle dzisiaj?" to zdanie, które można by się spodziewać usłyszeć od lokalnego sklepikarza, ale nie od automatu. To może się zmienić, ponieważ inteligentne maszyny mogą identyfikować klientów na podstawie identyfikatorów ze smartfonów. A gdyby automat znał Twój preferowany język i wybrany napój?
Pomysł, że automat do sprzedaży mógłby wykorzystywać kamery i bazy danych do profilowania klientów, aby oferować najbardziej odpowiednie produkty dla określonych populacji, jest być może bardziej niepokojący.
W rzeczywistości stało się to w Japonii w 2010 roku, a chociaż technologia nie wyprzedziła jeszcze branży, została drastycznie ulepszona i może zostać zintegrowana w przyszłości. Wniosek
Nasze siedem trendów w branży vendingowej opiera się na dwóch mocnych filarach: technologii i zdrowiu. Ludzie zawsze będą potrzebowali przekąsek w podróży, a zadaniem operatorów vendingowych jest zaoferowanie najwyższej wygody i wyboru. W konsekwencji wszyscy odnoszą korzyści.
Nie wiadomo jeszcze, czy płatności blockchain staną się masowe w branży vendingowej, ale jest to trend technologiczny, który należy obserwować. Maszyna vendingowa z blockchain z weryfikacją wieku została zaprojektowana w USA z myślą o sprzedaży piwa; można to rozwinąć w ekscytujący sposób.
Inteligentna technologia i łączność pozwolą operatorom na bardziej szczegółowe monitorowanie trendów sprzedaży i przychodów. Ponieważ dane stają się bardziej znaczące, a analityka łatwiejsza, sprzedawcy mogą oferować właściwe produkty we właściwych miejscach i we właściwe dni.
Inteligentne automaty vendingowe są już powszechnie dostępne, a to daje sprzedawcom możliwość łączenia się z klientami w nowy i ekscytujący sposób. Od wygodnych opcji płatności po spersonalizowane usługi - przyszłość vendingu wygląda obiecująco.
Profesjonalny ekspres do kawy to standard w nowoczesnej firmie, która chce podążać za trendami w obsłudze klientów oraz zapewnić komfortowe warunki pracy. Badania dotyczące konsumpcji kawy pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości i walorów smakowych spożywanej kawy. Kto choć raz chciał zastanawiał się nad kupnem bądź wynajmem ekspresu do biura wie, że wybór tych urządzeń jest bardzo duży. Wachlarz cen i funkcji nie ułatwia podjęcia decyzji. Oto kilka porad dotyczących tego czym się kierować przy wyborze ekspresów do biura.
Oszacowanie średniej liczb osób, która będzie codziennie regularnie korzystała z ekspresu, to podstawowe kryterium. Pozwoli to obliczyć, ile kaw dziennie będzie przyrządzanych i jak wydajnego urządzenia potrzebujemy. Znając te wartości, wybór odpowiedniego ekspresu biurowego będzie znacznie łatwiejszy. Oczywiście ilość pracowników powinna iść w parze z ilością kaw.
Ekspresy kawowe kupić można w różnych rozmiarach. W mniejszych biurach sprawdzi się oczywiście ekspres, który nie zajmuje dużo miejsca. Mniejszy ekspres nie musi być przy tym mniej wydajny, jego wielkość nie musi rzutować na ilość przygotowywanych kaw. Należy pamiętać także o dodatkowych akcesoriach jak np. pojemnik na mleko czy wielkość pojemnika na wodę. Należy więc zastanowić się czy w biurze znajdzie się odpowiednio dużo miejsca na ekspres, który nas interesuje.
Ekspres przelewowy, kolbowy czy ciśnieniowy a może na kapsułki? Każdy z nich pracuje inaczej i przygotuje kawy w różnych konfiguracjach smakowych. W biurze liczy się wygoda i czas. Warto wziąć pod uwagę, jakich czynności konserwacyjnych wymaga urządzenie oraz ile codziennego wysiłku trzeba włożyć, aby utrzymać go w czystości. Jeśli decydujemy się na kawę ziarnistą, dobrze jest wybrać ekspres, który wyposażony będzie we wbudowany automatyczny młynek.
Takie kryterium na pierwszy rzut oka może wydawać się zbyteczne. Badania rynku kawowego przeprowadzone przez firmę INSE research dowiodły, że kobiety i mężczyźni sięgają częściej po inne rodzaje kawy. Według nich panowie wolą raczej zaczynać dzień filiżanką espresso, natomiast pani kawą z mlekiem. Oczywiście te dwa rodzaje nie wyczerpują wszystkich gustów i możliwych pitych kaw innych rodzajów w ciągu dnia. Znając jednak te dane można wybrać taki rodzaj ekspresu, który będzie przygotowywał kawy najbardziej odpowiadające upodobaniom kadry biurowej.
Dzierżawa ekspresu do kawy – kiedy się opłaca, na czym polega i dlaczego warto się na nią zdecydować?
Odpowiadamy na tytułowe pytania z perspektywy 15 lat doświadczeń w branży wynajmu ekspresów do kawy i automatów samoobsługowych. Na dzierżawę ekspresu decyduje się coraz więcej właścicieli firm. Jest to alternatywa dla wysokiego jednorazowego wydatku, który ponosi się przy zakupie urządzenia na własność.
Wysokiej klasy ekspres do kawy podnosi prestiż biura i komfort pracowników
Kawa to biznesowy standard, bez względu na to czy pracuje się w międzynarodowym konsorcjum, czy też w lokalnym zakładzie. Już 10 latemu klienci byli częstowani kawą z ekspresu w 3 na 5 firmach (badanie TNS OBOP) . 40% badanych zdecydowało się na zakup ekspresu do kawy ze względu na aspekt socjalny. Poza tym profesjonalne ekspresy są niezwykle estetyczne i doskonale się prezentują. Dobrze wyeksponowane dodają klasy przestrzeni biurowej niezależnie od jej wielkości.
Dzierżawa ekspresu dla małego, średniego i dużego biura
Część przedsiębiorców nie decyduje się na dzierżawę ekspresu, ponieważ sądzi, że tą opcję wybierają jedynie największe podmioty. Nic bardziej mylnego, z wynajmu mogą skorzystać zarówno średnie jak i małe biura. Warunki dzierżawy są bardzo korzystne finansowo, a model ekspresu wybiera się pod kątem wydajności oraz funkcjonalności. Dzięki temu smaczna kawa o najwyższej jakości staje się dostępna dla małych agencji, kancelarii, freelancerów, jak i wielkich korporacji.
Doskonałe rozwiązanie przy braku funduszy na duży wydatek
Profesjonalne ekspresy do kawy, nie ma co ukrywać, są kosztownymi urządzeniami. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie osiągają zawrotne ceny, bardzo często na poziomie niedostępnym dla wielu przedsiębiorstw. Dlatego też doskonałym rozwiązaniem jest wynajem ekspresu, zwłaszcza, że dokonuje się go na 2 sposoby:
Obie metody określają wynajem ekspresu, niemniej oferują różne korzyści i sposoby spłaty. W przypadku leasingu, wynajmujący staje się w świetle umowy „Korzystającym” i ustala czas wynajmu jeszcze przed podpisaniem dokumentów. Całkowita wysokość spłaty nigdy nie będzie niższa, niż wartość ekspresu. Ilość rat w leasingu waha się między 25 a 60 rat miesięcznych, a po zapłaceniu ostatniej miesięcznej raty, istnieje możliwość wykupienia ekspresu.
Jeśli chodzi o umowę dzierżawy, wynajmujący staje się „Dzierżawiącym” a okres jej trwania ustala się na czas określony lub nieokreślony. Dodatkowo ten rodzaj wynajmu może obejmować klika ekspresów jednocześnie, co jest szczególnie korzystne w przypadku większych biur. Dzierżawa często łączy się ze stałymi dostawami kawy. Jej ilość dobiera się się do wielkości placówki, i wpływa na wysokość miesięcznej raty.
Kiedy wybrać dzierżawę?
Wynajem – dzierżawę ekspresu do kawy najlepiej wybrać w przypadku średnich i dużych firm, w których korzysta się przynajmniej z 2 urządzeń i zużywa duże ilości kawy. Leasing okazuje się korzystniejszy w małych przedsiębiorstwach, i w przypadku chęci ewentualnego zakupu ekspresu na własność. Dzierżawa zapewnia jednocześnie maszynę i stałe dostawy markowej kawy, co jest szczególnie istotne w przypadku kilkudziesięcioosobowych zespołów. Oprócz tego, taka umowa zawiera też serwisowanie, szkolenie z korzystania i przeglądy urządzenia.
Dzierżawa przede wszystkim pozwala na obniżenie kosztów. Pamiętajmy, że koszty dobrego ekspresu to kilka - kilkanaście tysięcy zł, a to właśnie z nich płynie najlepszej jakości kawa. Zamiast tego, za wymarzony ekspres do kawy, zapłacimy jedynie opłatę miesięczną, która nie powinna wpłynąć na budżet firmy w negatywny sposób, a jednocześnie pozwala wszystkim pracownikom i gościom biura cieszyć się kawą najwyższej jakości.
Przy dzierżawie ekspresu możemy liczyć na to, że serwis urządzenia odbędzie się w cenie miesięcznej opłaty. Brak dodatkowych kosztów na rzecz zepsutego ekspresu sprawia, że nie musimy szukać fachowca, który naprawi nasz sprzęt. Zgłosimy usterkę, specjalista z danej firmy przyjedzie i po problemie, bo ktoś taki najlepiej zna usterki urządzeń firmy, którą reprezentuje.
Dzierżawa ekspresu do kawy łączy się często z jednoczesnym wykupieniem stałych dostaw kawy ziarnistej. Jest to wyjątkowo korzystne rozwiązanie, ponieważ zyskuje się pewność co do jakości kawy, której nie zabraknie, a poza tym im większa ilość zamówionej kawy, tym niższa miesięczna rata za wynajem.
Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań, a odezwą się do Ciebie zainteresowani specjaliści z Twojej okolicy. Otrzymujesz konkurencyjne propozycje wykonania - oszczędzasz czas i pieniądze. Niczym nie ryzykujesz: wystawianie zleceń nic nie kosztuje.
W tym celu wybierz i wypełnij krótki formularz i sprecyzuj swoje oczekiwania, co do usługi lub produktu, którego szukasz. Im więcej podasz nam szczegółów, tym precyzyjniejsze otrzymasz oferty w odpowiedzi na Twoje zapytanie.
Zainteresowane firmy zapoznają się z treścią i wymaganiami Twojego zapytania. Przygotowują oferty handlowe i przekazują je bezpośrednio do Ciebie. Firmy będą kontaktował się z Tobą telefonicznie, emailem i za pośrednictwem naszego serwisu.
Porównujesz otrzymane oferty i po dokonaniu wyboru możesz zamówić usługę lub produkt u firmy, która najbardziej Ci odpowiada. Nasza usługa jest 100% darmowa i niezobowiązująca. Nie jesteś zobowiązany do zakupu.