Jak zoptymalizować zdjęcia produktów, aby generowały większe przychody
18.02.2021, 14:11Wymagania dotyczące zdjęć. Jak zoptymalizować zdjęcia produktów, aby generowały większe przychody.
Twoje zdjęcie produktu jest najważniejszą rzeczą, która decyduje o tym, czy ktoś kliknie Twoją ofertę. Oznacza to, że zdjęcia powinny być wykonywane i edytowane przez profesjonalistów.
Zanim wystawisz swoje produkty, zapoznaj się z wymaganiami dotyczącymi rozmiaru zdjęć. Te wskazówki dotyczące optymalizacji pomogą Ci zwiększyć sprzedaż.
- Rozmiar obrazu: obrazy powinny mieć co najmniej 1000 pikseli szerokości lub wysokości. Zalecamy szerokość 2560 pikseli.
- Ramka obrazu: produkt powinien wypełniać 85% ramki.
- Kolor tła: WSZYSTKIE zdjęcia produktów powinny mieć czyste białe tło.
- Format pliku: możesz przesyłać pliki JPEG, PNG, GIF lub TIFF.
- Tryb koloru: akceptowane są zarówno kolory sRGB, jak i CMYK.
- Rozdzielczość 72 dpi
- Maksymalna wielkość pliku 10 mb
- Nazwy plików: nazwa pliku powinny zawierać tagi, np. “meblehotelowe.jpg”
- W nazwie pliku nie wolno umieszczać myślników, spacji ani innych znaków.
Wskazówki:
- Zwiadowca pozwala sprzedawcom wyświetlać do dziewięciu zdjęć produktów na stronie. Zalecamy używanie wszystkich dostępnych slotów.
- „Nie używaj tylko dwóch lub trzech zdjęć”. Pomaga to przezwyciężyć jedną wadę, z którą boryka się każdy sprzedawca internetowy: brak możliwości oddania produktu w ręce klienta.
- Pokaż jak najwięcej kątów. Spróbuj sobie wyobrazić, jakie ujęcia mogą najbardziej zainteresować klientów.
- Użyj prawdziwych zdjęć: Obraz musi być rzeczywistym zdjęciem.
- Nie komplikuj: wszystko w kadrze, co nie jest bezpośrednio związane z produktem, może rozpraszać potencjalnego nabywcę.
- Dąż do jakości: używaj ostrych, wysokiej rozdzielczości i dobrze oświetlonych zdjęć produktów, które wyglądają realistycznie. Zwróć szczególną uwagę na to, jak kolory wyglądają po wykonaniu zdjęcia.
- Twoim zadaniem jest wykorzystanie zdjęć produktów, które dają klientom szczegółowy widok przedmiotu ze wszystkich perspektyw. Brak szczegółowego pokazania aspektów produktu może kosztować cię utratę klientów.
- Jednak zwracanie uwagi na krawędzie i rogi zdjęć jest bardzo ważne. Chcesz wypełnić kadr, ale jednocześnie unikać odcinania tematu obrazu.
- Upewnij się, że produkt zajmuje jak najwięcej miejsca aby nie miało zbyt dużo białego miejsca na zdjęciu, przez co produkt będzie wyglądał na mały