Potrzebujesz pomocy?
message

Nowoczesny system kontroli dostępu w Centrum Rekreacji

Inwestor miał problem: jak zorganizować system pobierania opłat i dostępu w w Centrum Sportu i Rekreacji Hotelu Scout w Częstochowie.

Nowoczesny obiekt składa się z:

  • Profesjonalnej siłowni oraz klub fitness
  • Kortów do Squasha
  • Kortów tenisowch 
  • Sali wielofunkcyjnej
  • Ścianki wspinaczkowej
  • Salai do spinningu

W założeniu, goście ze znajdującego się w kompleksie hotelu powinni mieć darmowy dostęp do wszystkich usług w czasie pobytu. Pozostali klienci powinni mieć możliwość jednorazowego wejścia i skorzystania z wykupionych atrakcji lub zakupu abonamentu, z dowolnie wybranym pakietem.
Jednoczesnie, system powinien zapewnić bezpieczne przechowywanie odzeży w szafkach oraz możliwość zakupu produktów dostępnych w obiekcie bez konieczności posiadania gotówki lub karty kredytowej.

Rozwiązanie


W hotelu zdecydowano się na instalację systemu "Jednego Klucza" firmy Be-tech - www.be-tech.pl , którego dystrybutorem jest firma Dipol Sandomierz.


 W skład systemu wchodzą zamki hotelowe otwierane na karty zbliżeniowe, 450 elektronicznych zamków do szafek oraz kontrolery dostępu.  

Goście hotelowi, aby wejść do strefy sportu i rekreacji korzystają z karty do pokoju, która umożliwia im nielimitowany dostęp w czasie opłaconej doby hotelowej.

Pozostałe osoby, po rejestracji w recepcji otrzymują karnet – imienną kartę ze zdjęciem. Na karcie zapisane są usługi, które wykupili – np. miesięczny karnet na siłownie, godzina squasha czy udział w zajęciach fitness. Uprawnieni klienci (mający aktywny karnet lub wykupione wejście jednorazowe) mogą wejść na teren obiektu, a obsługa w recepcji może przydzielić im szafkę w szatni.

Przy drzwiach do szatni oraz wejściu do Centrum Sportu i Rekreacji zastosowano kontrolery dostępu MJM, dzięki którym dostęp do strefy mają jedynie goście posiadający ważne karty. 

System jednego klucza umożliwia również dokonywanie bezgotówkowych zakupów na terenie obiektu. Aby opuścić strefę rekreacji, klient musi uregulować w recepcji wszystkie należności, inaczej system nie pozwoli mu na wyjście przez bramkę obrotową. Po upływie 15 minut od opuszczenia przez klienta obiektu szafka jest zwalniana, a obsługa może przydzielić ją następnemu gościowi.

Dodatkowo, w Centrum Sportu i Rekreacji zainstalowano czytniki kart połączone z tabletami, dzięki którym goście mogą sprawdzić termin ważności swojego karnetu, przydzielony im numer szafki czy nieuregulowane należności.

W hotelu Scout zainstalowano zamki zbliżeniowe na karty Mifare. Karty te pozwalają na zapis większej ilości informacji, dzięki czemu możliwe było zrealizowanie opisanego powyżej systemu (karnety, zakupy bezgotówkowe, itd.). 

 

Programowanie kart oraz obsługa zamków do szafek i kontrolerów dostępu realizowana jest z poziomu autorskiego oprogramowania przygotowanego i wdrożonego na potrzeby hotelu Scout. 

 

Hotel Scout *** położony jest przy głównym szlaku komunikacyjnym trasy DK1 Warszawa – Katowice 2,5 km od centrum miasta i PKP, 3,5 km od Jasnej Góry. Dysponuje 96 miejscami noclegowymi w pokojach 1,2, 3 osobowych. Pokoje wyposażone są w TV LCD- SAT, telefon, łazienkę oraz dostęp do bezprzewodowego Internetu. Hotel posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

 

Instalację systemu jednego klucza oraz opracowanie autorskiego rozwiązania dla hotelu Scout wykonała firma Drog-Bud.

 

Opracowanie
Dipol F.H.U. Piotr Kogut
Instalacje teletechniczne: zamki hotelowe, telewizja, Internet, telefonia
Długa 49, 27-600 Sandomierz

Wyślij wiadomość
Przejdź do prezentacji