ID:1274
star star star star star
Zapytaj o ofertę

P.C.I. Proma Sp. z o.o.

Serwis o inwestycjach, Wiadomości, Przetargi, Promocje
Księżnej Konstancji 4, 44-300 Wodzisław Śl.
śląskie
System telewizji hotelowej
Udostępnij

W hotelach wyższej kategorii w każdym pokoju powinien być telewizor, jednak dostępność i niskie ceny sprzętu oraz atrakcyjność dostępnych programów, a także chęć sprostania przyzwyczajeniom klientów, powoduje, że odbiorniki TV instalowane są w praktyce prawie we wszystkich hotelach bez względu na kategorię.

Z dnia na dzień telewizja hotelowa z „wyświetlacza” wiadomości i filmów przekształca się w interaktywne narzędzie komunikowania się z Gościem. Warto z oferowanych narzędzi korzystać…

PRZED ZAKUPEM

We współczesnych hotelach instaluje się szereg urządzeń telewizyjnych. Podstawowe stosuje się do odbioru programów emitowanych przez telewizję satelitarną, krajową i lokalną kablową.

Telewizja hotelowa wykorzystywana jest ponadto do łączności i komunikacji, m.in. do emitowania własnych programów telewizyjnych bazując np. na videotekach, do zestawiania telekonferencji pozwalających na równoczesne kontaktowanie się.

Osobnym tematem, jaki oferuje telewizja hotelowa są hotelowe systemy interaktywne, które umożliwiają monitorowanie na bieżąco wszystkich telewizorów. W tym systemie wszystkie informacje o usługach oferowanych przez hotel można uzyskać za pośrednictwem telewizji. Dotyczy to telewizji płatnej, serwisu informacyjnego, alarmu przeciwpożarowego, zegara, budzenia, radia, statusu hotelowego i innych.

Zastosowanie rozwiązań interaktywnych otwiera zupełnie nowy wymiar w zakresie tworzenia źródeł dodatkowych przychodów dla hotelu. Płatne kanały telewizyjne, płatne filmy, płatne usługi, kanały promocyjne do umieszczanie reklam, to tylko podstawowe źródła dochodów. Poprawa obsługi w hotelu, automatyzacja rozliczeń (minibary, Internet, filmy, itp.) to kolejne elementy zwiększenia efektywności pracy, czyli redukcji kosztów.

CO W OFERCIE

Już w chwili obecnej statystyki hotelowe często pokazują, iż przychody z usług internetowych przewyższają dochody z płatnej telewizji. Przeglądarki w telewizorach czy przyłącza dla laptopów w pokojach tworzą zupełnie inny standard usług hotelowych. Funkcja „pakietowania” usług dodatkowo podnosi wskaźniki zamawiania usług płatnych.

W tym systemie na pierwszy plan wysuwa się integracja usług internetowych. Jedną z nich jest unikalna technologia używania telewizyjnej sieci antenowej dla potrzeb dostarczania usług internetowych bezpośrednio do pokoi. Takie instalacje antenowe są standardowym okablowaniem we wszystkich hotelach. W ten prosty sposób, bez konieczności prowadzenia rozległych prac kablowych można szybko podnieść standard hotelu i jednocześnie uzyskać nowe źródło przychodów.

Najprostsze systemy interaktywne bazują na dwukierunkowej komunikacji poprzez sieć instalacji antenowej. Rozkazy przesyłane są z i do serwera, a wybór poszczególnych funkcji podobny jest do obsługi teletextu. W systemie tym zaimplementowano większość z dostępnych funkcji i przewidziano integrację z funkcjami Internetowymi. Serwer zawiera niezbędne interfejsy służące do integracji z systemami zarządzania hotelem.

Najbardziej rozbudowane systemy telewizji interaktywnej stwarzają zupełnie inną jakość w komunikacji z gośćmi hotelu określaną mianem przyjaznego, graficznego interfejsu użytkownika. Pozwalają łatwo personalizować widoki ekranowe, aby uzyskać indywidualny projekt graficzny. Cechą tych rozwiązań jest znacząca ilość kanałów graficznych.

Możliwości systemów interaktywnych

  • Aktywne łącze z systemem PMS - rozliczanie usług i wymiana danych
  • Ankieta dla gości
  • Automatyczny nadzór i alarmowanie przy odłączeniu kabla od odbiornika TV
  • Blokada dostępu przy pomocy kodu PIN
  • Budzenie
  • Dostęp do Internetu poprzez odbiorniki telewizyjne
  • Filmy na żądanie - obsługa i rozliczanie
  • Komunikaty pożarowe
  • Kontrola parametrów klimatycznych w pokoju
  • Lista oczekujących wiadomości
  • Lista programów z bezpośrednim dostępem
  • Obsługa konferencji - kanał konferencyjny dla wybranych pokoi
  • Obsługa przyłączy dla laptopów w pokojach gości
  • Obsługa zamówień do pokoi
  • Ogłoszenia ogólne do wszystkich lub do wybranej grupy pokoi
  • Otwarty interfejs komunikacyjny dla systemu - dla specjalnych zastosowań
  • Pakietowanie usług
  • łatna telewizja - PayTV (obsługa i rozliczanie)
  • Pomiar temperatury w pokojach
  • Powitanie gościa
  • Przewijanie tekstu na ekranie
  • Rachunki
  • Raportowanie i rozliczanie minibarów
  • Raportowanie stanu technicznego pokoi
  • Raportowanie statusu pokoi dla personelu
  • Statystyki oglądalności kanałów TV
  • Strony promocyjno-informacyjne (info o hotelu, reklamowy kanał promocyjny)
  • Sygnalizacja otwarcia drzwi minibarów
  • Wezwanie obsługi (np. po bagaż)
  • Wiadomości dla klienta
  • Zamawianie taksówek na daną godzinę
  • Zamówienie usług pralniczych

ZWRÓĆ UWAGĘ

Telewizja hotelowa - wymagania instalacyjne

Odbiorniki telewizyjne należy podłączać do zbiorczych anten radiowo-telewizyjnych doprowadzonych przewodami do gniazd we wszystkich pomieszczeniach mieszkalnych oraz do pomieszczeń klubowych, barów. Należy również przewidzieć pomieszczenia techniczne dla wzmacniaczy i innych zespołów współdziałających. W hotelach, w których przewiduje się obsługę zjazdów, kongresów i innych dużych imprez, należy przewidzieć instalację telewizji przemysłowej. Takie rozwiązanie może dodatkowo zostać wykorzystane do kontroli wewnętrznej i nadzoru.

Galeria