Maszyny do czyszczenia obuwia
Udostępnij
Pierwszą rzeczą, na jaką kobieta zwraca uwagę, patrząc na mężczyznę są jego oczy… i buty. Z pewnością zakurzone, niewypolerowane buty, są w stanie zepsuć całe pierwsze wrażenie dobrze ubranej osoby.
PRZED ZAKUPEM
Maszyny do obuwia umieszcza się najczęściej na początku ciągów komunikacyjnych w miejscach widocznych i ze swobodnym dostępem dla gości. Ich ilość zależna jest od nasilenia ruchu.
Ponieważ obuwie występuje w trzech podstawowych kolorach: czarne, brązowe i jasne trzeba przewidzieć odpowiednie maszyny do czyszczenia takich właśnie butów.
CO W OFERCIE
Maszyny do obuwia produkowane są w różnych konfiguracjach szczotek. Najczęściej jest to system szczotek wirujących, które po uruchomieniu czyszczą powierzchnię buta i jego krawędzie z zanieczyszczeń. Drugi system szczotek miękkich poleruje powierzchnię buta. Pasta w płynie dozowana jest zazwyczaj po naciśnięciu butem zaworka kulowego.
Maszyny do obuwia wyposażone są zazwyczaj w pojemnik na pastę o pojemności ok. 1 litra wykonany z blachy nierdzewnej lub z tworzywa sztucznego z zaworem kulkowym.
Najczęściej stosuje się jedną szczotkę główną do czyszczenia wstępnego z krawędziami do czyszczenia rantów oraz dwie szczotki do polerowania.
Materiałem na szczotki są włókna sztuczne, takie jak nylon a także wełna i końskie włosie.
W maszynach do czyszczenia obuwia stosuje się trzy rodzaje wyłączników: wyłączniki czasowe uruchamiane na jedną minutę przez fotokomórkę po włożeniu do maszyny buta, wyłączniki ręczne umieszczane na ergonomicznym wysięgniku i również wyłączniki ręczne umieszczane na obudowie maszyny.
Firmy oferują maszyny do obuwia w różnych konfiguracjach i do różnych zastosowań. Ich modele wyposażone są w szczotkę wykonaną z twardego włosia która umożliwia wyczyszczenie obuwia z błota, kurzu czy śniegu. Szczotki polerujące doprowadzają obuwie do błysku dzięki zastosowaniu specjalnych past.
Oferuje się również maszyny specjalnie dedykowane do biur, lokali gastronomicznych, lotnisk, parkingów, dworców, budynków administracji państwowej i innych miejsc użyteczności publicznej.
Szczotki produkuje się zazwyczaj z selekcjonowanego włosia końskiego i wełny antystatycznej.
Do napędu wybierane są silniki o cichej pracy w wysokich obrotach.
W ofertach specjalnych spotkasz się nawet z całymi programami, które zabezpieczają obiekty przed wnoszeniem brudu. Programy te polegają na kompleksowej obsłudze takich maszyn: od wynajmu przez ciągły serwis polegający na uzupełnianiu past i wymianie szczotek, Az po wymianie brudnych maszyn na nowe – czyste.
ZWRÓĆ UWAGĘ
Maszyny do obuwia muszą być przystosowane do ciągłego, profesjonalnego użytku i posiadać trwałe obudowy ze stali lub drewna. Muszą wytrzymać nawet ekstremalne traktowanie.
Wszystkie włączniki i czujniki w obudowie powinny być trwałe i wykonane z materiału odpornego na uderzenia.
Szczotki powinny być szerokie i gęste a ich grzbiet wykonany z trwałego drewna.
Zaokrąglone boki obudowy stalowej i ramy stalowe powinny być zaokrąglone w celu zabezpieczenia uszkodzenia obuwia.
Maszyny powinny być zaopatrzone w wyjmowane maty gumowe z wycierakami podeszwy, które zbierają zabrudzenia i utrzymują otoczenie maszyny wolne od zanieczyszczeń.
Zapasy pasty, środki czystości, i.tp. powinny mieścić się w zamykanych częściach obudowy.
ZALETY I WADY
Plus
Dla Ciebie: Znacznie mniej brudu jest wnoszone do pomieszczeń hotelowych a przy tym znaczne oszczędności na papierowych ręcznikach używanych do wytarcia butów i eliminacja używanie czyścików jednorazowych. Możliwość wykorzystania jako nośnik reklamy.
Dla Gości: Skrócenie procesu czyszczenia i polerowania. Wyeliminowanie zabrudzenia dłoni i ubrania. Komfortowa pozycja podczas czyszczenia i polerowania. Bezpieczne użytkowanie dzięki bezdotykowym włącznikom masowym. Pozwala efektywnie wykorzystać czas - stojąc w kolejce lub czekając na windę.
Minus
Musisz pamiętać o stałej kontroli poziomu pasty w pojemniku oraz sprawdzać stan szczotek.
Maszyny do czyszczenia obuwia wymagają częstego oczyszczania z gromadzącego się w nich brudu.
Niezbędna jest dbałość o stan techniczny, aby unikać nieprzyjemności z tytułu uszkodzenia obuwia.