Potrzebujesz pomocy?
message

Manipulacja na stronach www
14.11.2017, 13:09

Według doniesień urzędu ds. konkurencji, porównywarki dopuszczają się manipulacją odbiorcami w kwestii wyszukiwania ofert cenowych obiektów hotelowych.

MORE

Klienci nie zdają sobie sprawy, iż pozycja hotelu w wyszukiwarce zależy w dużej mierze od tego, jak wysoką prowizję płaci dany obiekt za promowanie konkretnego miejsca. Preferencje użytkowników mają tutaj podrzędne znaczenie.

Powyższa kwestia jest warto uwagi, ponieważ większość klientów przed wyborem lokalu sugeruje się nie tylko opinią iny użytkowników, ale także renomą danego hotelu wynikającą z jego obłożenia. Jak wiadomo obiekt często rezerwowany, musi być obiektem sprawdzonym... jednak jak się okazuje- nie zawsze. Wyszukiwarki narzucają tak wysokie prowizje, że niejednokrotnie gość korzystający z ich usług płaci więcej za dany nocleg, niż zapłaciłby bezpośrednio w hotelu!

W związku z powyższymi doniesieniami Competition&Markets Authority (CMA) planuje sprawdzić funkcjonowanie porównywarek pod kątem:

  1. Wyników wyszukiwaniaw jakim stopniu na „popularność” ofert mają wpływ prowizje płacone za promowanie hotelu.

  2. Presji sprzedaży manipulacja informacjami dotyczącymi ostatnich dostępnych miejsc w danym hotelu, aby przyśpieszyć decyzję klienta i spowodować, żeby wybrał właśnie ten obiekt, jako miejsce cieszące się dużą popularnością.

  3. Rabatówczy rabaty są faktycznymi rabatami, czy tak naprawdę porównywarki zawyżają ceny noclegów, aby później prowizorycznie je „spuścić”.

  4. Ukrytych opłat – czy ostateczna kwota jest od razu wyświetlona, czy też dopiero po dokonaniu rezerwacji okazuje się, że nie wszystkie opłaty zostały uwzględnione od razu lub że rezerwacji nie można bezpłatnie odwołać.

Booking wstrzymał się od komentowania, Trivago natomiast jest otwarte na współpracę z CMA.

Źródło: http://www.chip.pl/dzieje-si%C4%99/porownywarki-hoteli-manipuluja-danymi/




noclegi obiekty hotelowe porównywarki ofert booking.com trivago
Komentarze