message

Przygotowanie posta dla grupy na Facebook
09.04.2020, 11:22

Jak przygotować sprzedający post na grupach Facebook?

Znaczna część postów publikowanych w social media pozostaje bez jakiejkolwiek reakcji np. ze strony członków grupy. Powodem tego jest często złe i nieatrakcyjne przygotowanie treści posta. Na podstawie naszego doświadczenia prezentujemy wskazówki jak należy przygotować posta i czego należy unikać, aby post nie spotkał z brakiem reakcji. W zależności od produktu np. meble, tapety, zamki hotelowe, sprzęt gastronomiczny sposób prezentacji może się różnić. Na potrzeby tego artykułu dokonujemy uogólnień, które należy ewentualnie uwzględnić.

MORE

POST PROMOCYJNY

  1. WYJĄTKOWOŚĆ - Post powinien zawierać wyjątkową okazję lub ofertę. Np. Rezygnacja poprzedniego klienta z zamówienia, pomyłka w zamówieniu, końcówka serii, likwidacja asortymentu, wersja demo, zwrot od klienta, używany ale jak nowy itp. 
  2. ZYSK DLA KUPUJĄCEGO - Pokazanie zysku klienta pomiędzy regularną ceną, a promocyjną, tak aby podkreślić wysoki zysk kupującego.
  3. OGRANICZENIE - Ilościowe lub czasowe. Oferta składa się z tylu sztuk do wyczerpania zapasów.
  4. PROSTOTA - Oferta powinna być napisana w przystępny sposób. Najlepiej tak jak zwracamy się do zaprzyjaźnionej osoby.
  5. ZDJĘCIA - Atrakcyjne, zachęcające do zapoznania się z ofertą. Pokazujące towar z różnej perspektywy.
  6. SZCZEGÓŁY - Wymiary, dostępność, transport, serwis, dodatkowa wartość dodana np. bezpłatny montaż, przedłużony serwis, zdalna konfiguracja, bezpłatny projekt.

 

POSTY PREZENTUJĄCE NAJPOPULARNIEJSZE PRODUKTY Z OPINIAMI I Q&A

Zwiadowca posiada mechanizm umożliwiający zbieranie Opinii do wybranych produktów oraz "Pytań i odpowiedzi". Produkt posiadający wiele opinii i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania idealnie nadaje się do promocji w social media. Pytania i odpowiedzi mogą być również samodzielnie wypełnione przez oferenta. Post może mieć następującą postać:

  1. Przedstawiamy najpopularniejszy w naszej ofercie, najczęściej kupowany Piece konwekcyjny. Wydajność tego pieca jest .... co pozwala na obsługę ....
  2. Podkreślenie szerokości dostępnego asortymentu i wyjątkowości danego produktu. Np. z 30'tu modeli piecy ten jest najchętniej wybierany ze względu na... w ten sposób ułatwiamy klientowi wybór.
  3. Teraz mamy dla was również atrakcyjną cenę ...
  4. Możecie również zapoznać się Opiniami użytkowników tego pieca oraz Najczęściej zadawanymi pytaniami na jego temat.
  5. Link do produktu do Zwiadowcy który chcemy promować
  6. Post po kilku tygodniach może zostać powtórzony z informacją. Np. zebraliśmy dla was kolejne najczęściej zadawane pytania dla naszego najlepiej sprzedającego się pieca.

Post ten wymaga w przeciwieństwie do innych wymaga więcej pracy, ale jego skuteczność będzie większa niż postów innego typu. Wykorzystanie mechanizmu Zwiadowcy do zbierania opinii oraz samodzielne wpisanie najczęściej zadawanych pytań znacznie ułatwi jego przygotowanie.

 

POST PREZENTUJĄCY REALIZACJĘ

Posty prezentujące realizację mogą być skuteczną formą zainteresowania użytkowników, ale muszę również spełniać pewien standard, aby były w stanie przyciągnąć klientów. Posty oferujące systemy i rozwiązania np. zamki hotelowe, telewizory pracujące w sieci itp. powinny zawierać więcej informacji jakiej dostarczono wartości dla inwestora, funkcjonalności itp. Posty dotyczące np. mebli i zasłon powinny zawierać więcej informacji na temat samych mebli oraz obiektu, liczba pokoi, standard, czas realizacji itd. Post powinien również zawierać atrakcyjna zdjęcia lub film.

Post powinien prowadzić do produktu, promocji, realizacji lub poradnika zamieszczonego w portalu zwiadowca.pl.

Nie publikujemy postów do cenników, innych platform handlowych czy strona FB.

Jakie posty pozostają zazwyczaj bez reakcji?

  1. FIRMA - "chcemy zaprezentować naszą firmę zajmującą się..." 
  2. GRAFIKI Z PROMOCJAMI - forma taka sprawdzała się świetnie w gazetkach reklamowych ale nie spotyka się ze zbyt wielkim zainteresowaniem ze strony członków grupy. Szczególnie w przypadku firm gastronomicznych gdzie na jednej stronie jest wiele towarów.
  3. IDENTYCZNA OFERTA - oferta niczym się niewyróżniająca od podobnych rozwiązań innych oferentów. 
  4. UBOGA REALIZACJA - słabe zdjęcia, krótki opis itd. Pokazanie np. mebli czy zasłon na kilka zdjęciach z niedoświetlonymi zdjęciami i jednym zdjęciem jest marnowaniem własnego czasu i członków grupy. 

 

Zapraszamy do dołączenia do naszej grupy na Facebook i zamieszczenia posta:

HOTELARSTWO / GASTRONOMIA. Wyposażenie/ KUPIĘ/SPRZEDAM, używane, okazje

 




Komentarze