message

5 kroków prowadzących od zainteresowania do zamówienia
26.03.2020, 17:56

 

1. Przygotuj atrakcyjną ofertę i umieść produkt na Zwiadowca.pl

2.  Zbierz opinie od zadowolonych klientów dotyczącą wybranego produktu

3.  Przygotuj kompleksową wiedzę, wypełnij "Pytania i odpowiedzi"

     Zaktywizuj klientów i stwórz okazję do interakcji:

4.  Opublikuj produkt w Social Media w grupie dla hotelarzy i restauratorów

5.  Wyślij promocję w Newsletterze “Złap Okazję” do 38 tys odbiorców

MORE
1. Przygotuj wyjątkową ofertę i umieść produkt na Zwiadowca.pl

Wybierz produkt, który chcesz zaoferować klientom. Zamieść go na Zwiadowcy, dodając galerię, opis.

 

2. Zbierz opinie od zadowolonych klientów dotyczącą produktu

Poproś dotychczasowych klientów o wystawienie opinii dotyczącej produktu który chcesz wypromować. Możesz wysłać zaproszenia ze Zwiadowcy (z pozycji produktu w panelu klienta) lub skopiuj link i wyślij go emailem.

▶ Opinie mogą być wystawiane przez wszystkich Twoich klientów, a nie tylko tych pozyskanych przez Zwiadowcę.

▶ Aby zdobyć opinie zazwyczaj niezbędna jest bezpośrednia prośba powiązana z zachętą w postaci nagrody lub rabatu na przyszłe zakupu. 

▶ Opinie powinny zawierać jak najwięcej informacji dotyczących cech i doświadczeń recenzowanego produktu tak aby były pomocne dla odbiorców.

▶ Opinie pozwolą Ci zdobyć większe zainteresowanie i zaangażowanie klientów, nieporównywalne do samych danych technicznych i opisu. 

▶ Klienci mogą również dodać swój komentarz i ocenę do każdej opinii. Oznacza to, że zapraszasz klientów do otwartej interakcji, a nie ograniczasz się wyłącznie do biernego serwowanie im treści.

▶ Zebranie opinii od zadowolonych klientów stanowi nie lada wyzwanie. Są one jednak bardzo chętnie czytane i mogą zadecydować o podjęciu decyzji. Dlatego potraktuj prośby o ich wystawienie jako część procesu sprzedaży, która zwróci się z nawiązką. 

 

3. Przygotuj kompleksową wiedzę, wypełnij Pytania i Odpowiedzi

Wypełnij “Pytania i odpowiedzi” dla wybranego produktu (Q&A - question and answer).

▶ Q&A mogą być zadawane przez kupujących i sprzedających.

▶ Są doskonałym mechanizmem aby zebrać wszelkie pytania zadawane np. w sklepie stacjonarnym czy rozmowach telefonicznych w celu eliminacji wątpliwości związanych z tym w jakim stopniu produkt spełnia oczekiwania potencjalnego klienta.

▶ Postaraj się przygotować Q&A w sposób wyczerpujący, który zrobi wrażenie na Twoich klientach i zachęci ich do podjęcia kolejnych kroków.

▶ Pytania i odpowiedzi podobnie jak opinie zwiększą zainteresowanie produktem, pozycjonowanie oraz zaangażowanie klientów mogących w jednym miejscu zapoznać się i dzielić doświadczeniami.

▶ Pytania mogą dotyczyć wszelkich aspektów związanych z serwisem, obsługą, gwarancją, dostawą, unikalnością, zastosowaniem, krajem produkcji itp.


4. Opublikuj produkt w Social Media w grupie dla hotelarzy i restauratorów

Przygotowałeś atrakcyjną ofertę, zebrałeś opinie i wiedzę o wybranym produkcie. W kolejnym kroku opublikuj na Facebook w grupie Zwiadowcy (produkt zawierający Q&A i opinie świetnie nadaje się do promocji w różnych grupach i stronach) dla hotelarzy i restauratorów zaproszenie do zapoznania się z przygotowaną ofertą.

 

▶ Zamiast publikować nikogo nie interesujący post o istnieniu firmy lub standardowej ofercie postaraj się aby wpis wnosił wartość dla kupującego np. “przedstawiany najczęściej wybierany produkt, zapraszamy do zapoznania się opiniami, zebraliśmy wiedzę o którą najczęściej pytają klienci... Najlepiej w połączeniu z obniżką ceny lub wyprzedażą.

▶ Już sam fakt zebrania opinii oraz Q&A sprawi, że potencjalni klienci chętniej skierują swoją uwagę na Twoją ofertę. Wyprzedaż, nowość, ograniczenie czasowe lub ilościowe mogą dodatkowo zwiększyć zainteresowanie postem.

▶ Post powinien składać się z krótkiej informacji, zdjęć i linka do strony Zwiadowcy na której znajduje się produkt.

▶ W odstępie kilku tygodni możesz ponownie powiadomić społeczność o nowych opiniach, uzupełnieniu wiedzy.

▶ Zwróć również uwagę w jaki sposób kontaktują się ze społecznością osoby których wpisy cieszą się dużym zainteresowaniem i reakcją.

▶ Oferty te podkreślają znaczny zysk kupujących, wyjątkowość i unikalność. W połączeniu z opiniami oraz pytaniami i odpowiedziami umożliwią Ci skuteczne pozyskiwanie klientów. 

 

5. Wyślij promocję w Newsletterze “Złap Okazję” do 25 tys odbiorców

▶ Produkt posiadający opinie, Q&A możesz przekształcić w promocję czasowo obniżając cenę. Wyślemy do bazy hoteli i restauracji w newsletterze “Złap okazję” link do Twojego produktu.

▶ Pamiętaj, że skuteczność podjętych działań będzie uzależniona od wszystkich czynników: atrakcyjności oferty, opinii i q&a.

 

Dodatkowe korzyści i uwagi:

▶ GOOGLE - Produkt zawierający unikalny kontent w postaci opinii i Q&A w połączeniu z linkiem z social media oraz naturalną aktywnością użytkowników będzie zajmował wysoka pozycję w wyszukiwarkach np. google.

▶ POPULAR RANK - Opinie, Q&A, like itd. dotyczące produktu wpływają na pozycję produktu na stronie głównej i listach kategorii na Zwiadowca.pl

▶ LONG TAIL - dodatkowe informacje o produkcie są najlepszym sposobem wyróżnienia produktu na tle konkurencji i tysięcy podobnych rozwiązań. 

▶ BIERNOŚĆ vs INTERAKCJA - W przyszłości będziesz mógł oczekiwać większej aktywności ze strony klientów. Wystawiania opinii i zadawania pytań. Możesz jednak podjąć aktywne działania i zachęcić klientów do interakcji przekształcając zgłoszenia na zamówienia. Nie czekaj biernie, wyjdź naprzeciw potrzebom i aktywnie pozyskuj klientów.

▶ Era pasywnego oczekiwania na ofertę od wielu lat ustępuje na rzecz aktywnego poszukiwania rekomendacji i publicznego potwierdzenia trafności decyzji. Rozwiązania Zwiadocy umożliwiają na dotarcie i aktywne pozyskiwanie klientów.

 




Złap okazję Social Media Opinie Grupa Facebook Q&A Pytania i odpowiedzi
Komentarze