5 kroków prowadzących od zainteresowania do zamówienia
26.03.2020, 17:56
1. Przygotuj atrakcyjną ofertę i umieść produkt na Zwiadowca.pl
2. Zbierz opinie od zadowolonych klientów dotyczącą wybranego produktu
3. Przygotuj kompleksową wiedzę, wypełnij "Pytania i odpowiedzi"
Zaktywizuj klientów i stwórz okazję do interakcji:
4. Opublikuj produkt w Social Media w grupie dla hotelarzy i restauratorów
5. Wyślij promocję w Newsletterze “Złap Okazję” do 38 tys odbiorców
1. Przygotuj wyjątkową ofertę i umieść produkt na Zwiadowca.pl
Wybierz produkt, który chcesz zaoferować klientom. Zamieść go na Zwiadowcy, dodając galerię, opis.
2. Zbierz opinie od zadowolonych klientów dotyczącą produktu
Poproś dotychczasowych klientów o wystawienie opinii dotyczącej produktu który chcesz wypromować. Możesz wysłać zaproszenia ze Zwiadowcy (z pozycji produktu w panelu klienta) lub skopiuj link i wyślij go emailem.
▶ Opinie mogą być wystawiane przez wszystkich Twoich klientów, a nie tylko tych pozyskanych przez Zwiadowcę.
▶ Aby zdobyć opinie zazwyczaj niezbędna jest bezpośrednia prośba powiązana z zachętą w postaci nagrody lub rabatu na przyszłe zakupu.
▶ Opinie powinny zawierać jak najwięcej informacji dotyczących cech i doświadczeń recenzowanego produktu tak aby były pomocne dla odbiorców.
▶ Opinie pozwolą Ci zdobyć większe zainteresowanie i zaangażowanie klientów, nieporównywalne do samych danych technicznych i opisu.
▶ Klienci mogą również dodać swój komentarz i ocenę do każdej opinii. Oznacza to, że zapraszasz klientów do otwartej interakcji, a nie ograniczasz się wyłącznie do biernego serwowanie im treści.
▶ Zebranie opinii od zadowolonych klientów stanowi nie lada wyzwanie. Są one jednak bardzo chętnie czytane i mogą zadecydować o podjęciu decyzji. Dlatego potraktuj prośby o ich wystawienie jako część procesu sprzedaży, która zwróci się z nawiązką.
3. Przygotuj kompleksową wiedzę, wypełnij Pytania i Odpowiedzi
Wypełnij “Pytania i odpowiedzi” dla wybranego produktu (Q&A - question and answer).
▶ Q&A mogą być zadawane przez kupujących i sprzedających.
▶ Są doskonałym mechanizmem aby zebrać wszelkie pytania zadawane np. w sklepie stacjonarnym czy rozmowach telefonicznych w celu eliminacji wątpliwości związanych z tym w jakim stopniu produkt spełnia oczekiwania potencjalnego klienta.
▶ Postaraj się przygotować Q&A w sposób wyczerpujący, który zrobi wrażenie na Twoich klientach i zachęci ich do podjęcia kolejnych kroków.
▶ Pytania i odpowiedzi podobnie jak opinie zwiększą zainteresowanie produktem, pozycjonowanie oraz zaangażowanie klientów mogących w jednym miejscu zapoznać się i dzielić doświadczeniami.
▶ Pytania mogą dotyczyć wszelkich aspektów związanych z serwisem, obsługą, gwarancją, dostawą, unikalnością, zastosowaniem, krajem produkcji itp.
4. Opublikuj produkt w Social Media w grupie dla hotelarzy i restauratorów
Przygotowałeś atrakcyjną ofertę, zebrałeś opinie i wiedzę o wybranym produkcie. W kolejnym kroku opublikuj na Facebook w grupie Zwiadowcy (produkt zawierający Q&A i opinie świetnie nadaje się do promocji w różnych grupach i stronach) dla hotelarzy i restauratorów zaproszenie do zapoznania się z przygotowaną ofertą.
▶ Zamiast publikować nikogo nie interesujący post o istnieniu firmy lub standardowej ofercie postaraj się aby wpis wnosił wartość dla kupującego np. “przedstawiany najczęściej wybierany produkt, zapraszamy do zapoznania się opiniami, zebraliśmy wiedzę o którą najczęściej pytają klienci... Najlepiej w połączeniu z obniżką ceny lub wyprzedażą.
▶ Już sam fakt zebrania opinii oraz Q&A sprawi, że potencjalni klienci chętniej skierują swoją uwagę na Twoją ofertę. Wyprzedaż, nowość, ograniczenie czasowe lub ilościowe mogą dodatkowo zwiększyć zainteresowanie postem.
▶ Post powinien składać się z krótkiej informacji, zdjęć i linka do strony Zwiadowcy na której znajduje się produkt.
▶ W odstępie kilku tygodni możesz ponownie powiadomić społeczność o nowych opiniach, uzupełnieniu wiedzy.
▶ Zwróć również uwagę w jaki sposób kontaktują się ze społecznością osoby których wpisy cieszą się dużym zainteresowaniem i reakcją.
▶ Oferty te podkreślają znaczny zysk kupujących, wyjątkowość i unikalność. W połączeniu z opiniami oraz pytaniami i odpowiedziami umożliwią Ci skuteczne pozyskiwanie klientów.
5. Wyślij promocję w Newsletterze “Złap Okazję” do 25 tys odbiorców
▶ Produkt posiadający opinie, Q&A możesz przekształcić w promocję czasowo obniżając cenę. Wyślemy do bazy hoteli i restauracji w newsletterze “Złap okazję” link do Twojego produktu.
▶ Pamiętaj, że skuteczność podjętych działań będzie uzależniona od wszystkich czynników: atrakcyjności oferty, opinii i q&a.
Dodatkowe korzyści i uwagi:
▶ GOOGLE - Produkt zawierający unikalny kontent w postaci opinii i Q&A w połączeniu z linkiem z social media oraz naturalną aktywnością użytkowników będzie zajmował wysoka pozycję w wyszukiwarkach np. google.
▶ POPULAR RANK - Opinie, Q&A, like itd. dotyczące produktu wpływają na pozycję produktu na stronie głównej i listach kategorii na Zwiadowca.pl
▶ LONG TAIL - dodatkowe informacje o produkcie są najlepszym sposobem wyróżnienia produktu na tle konkurencji i tysięcy podobnych rozwiązań.
▶ BIERNOŚĆ vs INTERAKCJA - W przyszłości będziesz mógł oczekiwać większej aktywności ze strony klientów. Wystawiania opinii i zadawania pytań. Możesz jednak podjąć aktywne działania i zachęcić klientów do interakcji przekształcając zgłoszenia na zamówienia. Nie czekaj biernie, wyjdź naprzeciw potrzebom i aktywnie pozyskuj klientów.
▶ Era pasywnego oczekiwania na ofertę od wielu lat ustępuje na rzecz aktywnego poszukiwania rekomendacji i publicznego potwierdzenia trafności decyzji. Rozwiązania Zwiadocy umożliwiają na dotarcie i aktywne pozyskiwanie klientów.
Złap okazję Social Media Opinie Grupa Facebook Q&A Pytania i odpowiedzi